Je vais pas vous refaire le coup du gros topic parce que grosso modo, Lost Alpha c'est un peu la même histoire que Shadow of Chernobyl (de ce point de vue là, pas de trahison). Un développement qui dure des années, des développeurs qui se barrent, un leak malheureux et une nette propension à déclencher des théories complotistes.
Pour faire très bref, Lost Alpha est le mod qui promet depuis 5-6 ans d'offrir un S.T.A.L.K.E.R. le plus proche possible de ce qu'il était à son apogée, soit entre 2004 et 2005, le milieu de l'année 2005 marquant le point à partir duquel on cessera d'ajouter des choses au jeu pour plutôt lui en enlever.
L'équipe semblait suffisamment obsédée par l'âge d'or supposé du jeu que GSC eux-mêmes leur ont donné des coups de mains ; publication de la fameuse beta 1935, aides en tous genres... GSC leur aurait fourni un SDK inédit, il me semble, et a carrément envisagé durant un certain temps de faire de Lost Alpha un épisode officiel, payant, de la série.
Lorsqu'une version du mod fuite le 3 avril 2014, Dez0wave décide d'en avancer sa sortie en soulignant deux choses ; la perspective de faire de Lost Alpha un segment officiel, commercial, de la série, est détruite, et le mod ne sera probablement pas au niveau de finition qu'aurait exigée une sortie non-prématurée. Le premier point est quelque peu discutable et génère nombre de rumeurs pas très engageantes.
Et étrangement...
Beaucoup de joueurs n'ayant pu résister à l'attraction démoniaque d'une version pas finie d'un mod attendu depuis des années émettent à présent de sérieux doutes sur la version finale (ou plus ou moins finale). Difficile de se prononcer sur la base d'une version beta vieille de plusieurs mois, mais tout de même.
Les longues années d'un développement interminable ont beaucoup coûtés à S.T.A.L.K.E.R....
Qu'en sera-t-il de Lost Alpha ?
http://www.moddb.com/mods/lost-alpha
http://www.dezowave.com/
https://www.facebook.com/dezowave
http://www.gsc-game.com/index.php?t=...19&offset=-120
TELECHARGEMENTS :
ModDB: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/downloads
.torrent officiel : http://gameupdates.org/details.php?id=5770
Patch v1.3003: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha...a-v13003-patch
Manuel : http://www.moddb.com/mods/lost-alpha...ha-game-manual
OST : http://www.moddb.com/mods/lost-alpha...lost-alpha-ost
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TROUBLESHOOTING :
==================================================Patch 1.3003
Code:------------------------------------------------------------------------------- Changes Log ------------------------------------------------------------------------------- Fixes: - fixed vibrating (constant open and close) doors on Great Metal Factory level - fixed inaccessible "ashes to ashes" stash on Darkdolina level - fixed crash for missing suit upgrade - fixed Escape bridge soldiers dying because too far from shelter - fixed flying trees and props on Darkscape level - fixed Pripyat geometry (missing surface) - fixed Arena mobs missing bug - fixed no available phrase to say, dialog[dm_artefact_merger_wnd] - fixed no available phrase to say, dialog[forg_stalker_trader_start] - fixed map marker for bandit suit on Darkdolina - fixed can't find model file 'weapons\crossbow\strela.ogf' - fixed level changer position from the Power Plant to Sarcofag - fixed Radar crash near outpost - fixed ui_repair_wnd.script:471: attempt to index field 'selected_item' - fixed quickload after death with hotkey - fixed Greben jobs and dialogs on Yantar - fixed usage of motion blur effect on R2 (dynamic lightning) - fixed Lukash task dialog - fixed Petrenko's task and dialog on Great Metal Factory level - fixed Sidorovich's message to kill zombies even if all are dead - fixed incorrect RPM for upgraded sig550 - fixed can't open section 'bandages' - fixed incorrect icon for upgraded VAL weapon - fixed return entry to Pripyat from Outskirts - fixed [error]Description : callback kils bone matrix bone: bip01_spine2 - fixed crash when killing stalker trader on Construction Site - fixed some other codes for doors - fixed broken logic for doors and camera on Lost Factory - fixed some floating boxes and barrels in Agroprom - fixed ai-map in Deadcity (monsters climbed the bridge from the river) - fixed ai-map for the duty sniper on Garbage outpost - fixed ai-map and geometry on Yantar level - fixed green glass in windows, jars etc. on r1 (static lightning) render - fixed shader for lamps on dx10 (bulbs in lamps visible again) - fixed incorrect calculation of money - fixed Pripyat secret trader, now he will appear - fixed crash in DetailManager, often shown on Generators level - fixed some broken freeplay tasks - fixed pda buttons (and the crash when using it) - fixed missing known info strings - fixed unresponsive bloodsucker on Darkvalley when climbing through hole in roof - fixed Deedee antidote exploit - fixed kill statistics - fixed No available phrase to say, dialog[forg_dolg_raid_dialog_finished] - fixed rendering crashes on all levels, but mainly related to the last few ones - fixed transparent window frame on Generators level - fixed missing Sin house (esc_basement_motor_cache) stash in Escape level - fixed upgraded icon for PSZ-9Md outfit - fixed crash when using repair kits - fixed Sakharov dialogs - fixed faulty stashes on Army Warehouses level - fixed auto fire upgrades - fixed Deadcity money issue - fixed kampers ignoring danger - fixed contact's incorrect avatar on Army Warehouses level - fixed position of anomaly which was almost inside the Bar on Great Metal Factory - fixed crash when talking to Duty leader on the Power Plant level - fixed trees which had no collision - fixed No available phrase to say, dialog[escape_wolf_greatings] - fixed broken task when Hunter moves to Outskirts - fixed duplicating ammo in safe exploit - fixed weather - fixed transparent metal surface on Garbage level - fixed crash which happens if you try to talk to an npc via pda chat in the same time the npc dies - fixed upgraded icon for VAL weapon - fixed mutant wave on the Power Plant level (sometimes task did not finish) - fixed reaction of monolith soldiers at the Power Plant level when player drives BTR vehicle - fixed various small glitches Fixes included in new 1.3003 patch: - fixed "can not open video stream" crash on Swamp - fixed missing sprint anim for Fort pistol - fixed weather getting stuck on "af_preblowout" - fixed Sin being hostile for no reason on Darkscape - fixed random NPCS at kamp in garbage - fixed Lukash anomaly machine task dialog - fixed crash to desktop after final arena battle - fixed errors with unupgradable stalker exo outfit - fixed third gift dialog with Ivancov - fixed case where sometimes Mole would not talk after military battle - fixed Can't find include file:[text\eng\string_table_tasks_swamp.xml] - fixed [error]Description : No available phrase to say, dialog[out_hunter_start] - fixed stalker trader leaving his post on Construction level - fixed Sarcofagus battery not disappearing after use - fixed case where Dolina prisoner won't talk to you if you open the cell before he is captive - fixed crash with "missing section" Addons: - finetuned all traders and their stock - added missing map hint for Garbage sniper - removed anomaly from the middle of the road on Great Metal Factory which made the access to Military level with car very hard - Strelok's book can be dropped now, but it will be available in the articles menu on your pda as well - now can buy cars from Outskirts barman too - monster and character relations were tweaked - added timer on hud for the gasmask on Rostok Factory level - slightly increased probability of rain and thunder - knife hit powers finetuned - alcohol postprocess effects tweaked - dx10 render optimized (more will come in later patches) - added feature: when checking stash with purple icon and not taking all of the items, the icon will change to green and will only be removed if you take all - pda chat finetuned, if a participant goes offline, you will see message "connection lost" - added X18 documents dialog to the "barman" Petrenko so that dialog can complete if doing task later. - made Sin neutral to the actor (to avoid misunderstanding) - made Sin hostile towards actor_dolg (if player joins duty) and dolg (duty faction) - added more fuel to traders and stashes - finetuned ai reactions - finetuned certain monster reactions - removed extra sleeping bags from the game, but the one you have is now dropable, tradeable, and you can buy one at traders - added ladder to the hole on the ground in Yantar to make climbing in and out more convenient - revisioned and united all weapon hud positions - the secret trader now sells only unique items - added more alife to Darkscape, Forest, Outskirts and Country levels - particles engine tweaked, finetuned and more stable - implemented cloud shadows on r3 (dx10) render too - added pda message about the 3rd bloodsucker to kill on Rostok Factory level - enemies won't ignore you if you are sitting in a car - various smaller tweaks and fixes - removed test grenades and fixed bug so now NPCs will run from grenades they throw if they land close to them Addons included in the new 1.3003 patch: - finetuned weapon damages again - finetuned step sounds for earth surface (they were too silent) - finetuned monster damages again - finetuned ai reactions for silenced weapons and certain materials - raised the headlamp's light angle - disabled ammo repacker until we can make it better - upgraded bandit outfits will now also work for the bandit infiltration task - increased secret trader stay time - increased chance of secret trader having unique items - removed the money robbing on Deadcity to create a smooth cutscene in prison - added missing trade ltx for Petrenko. Note that it will only work after a certain stage in the game! - added working trunk to white lada on Darkdolina - added free roaming NPCs in Freeplay mode (after good ending) - removed .avi files from the game to avoid conflict with codecs on certain computers - reduced some more quest items' weight to zero
NEWS : (des + anciennes aux + récentes)
-edit : ajout des liens de téléchargement de Lost Alpha
-GSC a ouvert une section dédiée à Lost Alpha sur leur forums
-forums de Dez0wave à nouveau en ligne
-premier patch prévu pour 1er Mai
-la mise à disposition du SDK est toujours d'actualité (j'ai perdu l'URL, c'était un post de dezodor sur les forums GSC)
-edit : ajout des avertissements donnés par Dez0wave
-edit : ajout des fix de la communauté
-premier patch confirmé pour dans quelques heures, avec une nouvelle version du manuel.
-manuel mis à jour
-patch un peu en retard, sûrement pour le 2 Mai
-un premier patch a été uploadé mais il y a un bug dans l'installeur, un second devrait suivre...
-patch définitif en ligne ici, dans peu de temps sur ModDB
-patch en validation sur ModDB, mais dispo ici
-edit : patch validé par ModDB, mise à jour du topic, retrait des fix non-officiels pour l'instant
-edit : changelog mis à jour à propos d'un problème de clignotement
-des nouvelles du 2ème patch, prévu dans le courant de la semaine du 19-25 mai
-les joueurs auront "assez de temps pour finir Lost Alpha d'ici à ce que le 3ème patch sorte" (dezodor)
-edit : retrait de l'image concernant les .dll à supprimer, le 1er patch s'en charge automatiquement
-changelog du futur patch (posté par vintar le 21 mai)
-nouveau changelog (posté par dezodor le 27 mai)
-patch toujours en phase de test (30 mai)
-patch proche de la finalisation (3 juin)
-changelog encore mis à jour (posté par dezodor le 20 juin)
-un nouveau développeur a intégré dez0wave pour s'occuper de l'amélioration des modes de rendu, dont le r1 (éclairage statique) (20 juin)
-annonce postée le 1er juillet par dezodor sur ModDB : patch en retard
-patch 1.3002 prévu dans le courant de la semaine (posté par dezodor le 6 juillet)
-sortie du patch (11 juillet)
-edit : mise à jour, retrait des problèmes connus, ajout du changelog
-edit : traduction ajoutée
-une deuxième version du patch 1.3002 est prévue pour fin juillet - début août (posté par dezodor le 20 juillet)
-sortie du 3ème patch (1er Août)
-edit : topic mis à jour
-quelques nouvelles (13/09/2015)