PDA

Voir la version complète : [Infos] Prochaines màj, dernières révélations et fausses rumeurs



Page : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Djezousse
14/03/2013, 17h57
Le T-60 c'est un nouveau light pour quel tier ?
Sinon elle a l'air sympa cette nouvelle map japonisante, marrant qu'ils n'en fasse même pas mention ^^

cocomoblot
14/03/2013, 18h00
Je suis absolument fan des nouveaux med allemands, cependant je trouve qu'il fait un peu trop moderne par rapport aux autres tanks.:wub:

Djezousse
14/03/2013, 18h05
C'est probablement dû au fait qu'ils SONT plus modernes que les autres chars des arbres qu'on connait :)
Le Leopard I datant plus ou moins du milieu des années 60, et ayant connu sa première intervention sur le terrain au début des années 90.

superbobob
14/03/2013, 18h08
Ouais, elle a l'air sympa cette map, une nouvelle nouvelle version de Dragon Ridge ?
J'espère que ce pont derrière le T-60 est destructible :trollface:

keulz
14/03/2013, 18h54
Je suis absolument fan des nouveaux med allemands, cependant je trouve qu'il fait un peu trop moderne par rapport aux autres tanks.:wub:

Certainement pas plus moderne que les british.

Thonyo_again
15/03/2013, 07h52
Т-60 (USSR Light Tank)

This tank features a small turret and moderate armour that is sloped to give it a low silhouette. The main armament consists of automatic guns. For those who don’t like shooting in bursts, it will also be possible to mount a long barrelled gun instead. This nicely armoured vehicle will appeal to any fans of light tanks.


Tient, un ELC russe avec tourelle...

JulLeBarge
15/03/2013, 09h34
On sait où il sera dans l'arbre ce tank ?

Noir le Lotus
15/03/2013, 09h39
Sans doute après le T-50-2.

Wannamama
15/03/2013, 09h41
On sait où il sera dans l'arbre ce tank ?

Tier 2.

Jalkar
15/03/2013, 09h44
Sans doute après le T-50-2.


Tier 2.

:XD:

Noir le Lotus
15/03/2013, 13h43
Selone ce lien (http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/222403-new-patch-russian-server/), le serveur RU a été patché pour que les prix des obus HE de 83 mm passent à 170 crédits.

TreeShepherd
15/03/2013, 13h48
Selone ce lien (http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/222403-new-patch-russian-server/), le serveur RU a été patché pour que les prix des obus HE de 83 mm passent à 170 crédits.

Donc je suppose que les joueurs qui ont gardés les obus en stock dans l'éventualité d'un hypothétique patch amenant le prix des obus à celui prévu avant le nerf de dernière seconde, peuvent tout revendre : ce patch n'arrivera jamais... :|

superbobob
15/03/2013, 14h14
Perso ces obus, c'est de l'épargne, je verrai ce que j'en fais à la 8.5 :)

Rilax
15/03/2013, 16h12
:|
Haggenti ?
INS ?

---------- Post added at 16h12 ---------- Previous post was at 16h10 ----------


Perso ces obus, c'est de l'épargne, je verrai ce que j'en fais à la 8.5 :)

un peu pareil, ça me rapporte rien de les revendre. Donc je les revend si j'ai besoin de crédits.

Alkeas
15/03/2013, 18h43
So yesterday apperently the Russians got there server patched...

Quelqu'un a (peut ?) confirmé l'info ?
Parce qu'un "apperently" ,je trouve ça un poil léger comme source

Wannamama
15/03/2013, 18h49
Quelqu'un a (peut ?) confirmé l'info ?
Parce qu'un "apperently" ,je trouve ça un poil léger comme source

http://worldoftanks.ru/news/2067-server_update_14_march/



15.3.2013

- the 25 percent spread of damage and penetration is not tied to each other (eg. if a max penetration with 25 percent bonus is applied, it does not mean you will deal maximum damage too)
- T-34-1 would underperform without the 100mm gun
- multicore support "is there for a long time already" (Storm: When the client physics is introduced, the second core will be loaded more)
- new servers will be introduced in the future
- the concept of converting free XP to crew XP (for gold) has been refused
- separation of company and random stats confirmed
- it's not clear whether KV-2 will appear in historical battles, so far the general concept is ready, not the roles of individual tanks
- it won't be possible to buy two premium tanks of the same type in the future
- British pink desert camo? "I don't like it, but I can't do anything about it, it existed"
- it's not banned to actually stream your fight (even though the enemy can theoretically go and see on the stream where you and your allies are): the reason is that to do so is just too slow and ineffective
- models of tanks will be reworked (parts of the hull will be flying off when hit), but not very soon
- camo mechanism will be changed at the earliest in 0.9.0 ("will tell later what I will do")
- Havok client physics - players will be able to disable it
- Ensk wagons will be made more visible separatedly
- viewrange 445m limit will not be removed
- IS7 ROF will not be increased apparently
- SerB states that players with too many complains are investigated, not banned automatically
- teamkills committed by arty will not be punished stricter than regular teamkills (SS: a light tank player was complaining about the arty ordering him what to do and teamkilling when he doesn't do it)
- ASU-85 will not be introduced apparently
- the amount of shells left in your ammo rack does not influence the chance for ammorack explosions (SS: but if the rack is completely empty, it can't explode - that's one exception)
- 6th sense (and other perks apparently) work even if the crew is not trained to 100 percent (SS: for example when re-training crew from vehicle 1 to vehicle 2 for silver, if vehicle 1 crew has 100 percent 6th sense perk training and gets re-trained to 75 percent basic training, the perk will still work)
- hardcore mode was scrapped - SerB: "Noone needs this garbage. Everyone wants it really badly, but practically noone plays it - that can be seen on other projects."
- there won't be AI driven bots in near future
- there is no "okay, that's enough", regarding the amount of vehicles for respective nations
- when you hit a drowned tank, the damage doesn't count to your total damage done
- shooting drowning tanks has a reason only to give you extra silver, it won't punish them more, they will already pay full repair costs
- damage awarded for lighting up a target is distributed evenly between all the scouts lighting the target at the time of damage
- SerB doesn't think the tier 7 premium T-44A will be a fail
- HEAT shells (when hitting the engine module) do not have an increased chance to set it on fire, same goes for ammo rack
- the amount of XP needed to train 3+ skills on the crew won't be reduced ("it's set so that you have to choose")
- no plans to introduce a research transition from arties to regular tanks

Also, Storm made an article about graphics on the developer blog, where he asks players, what they think of them. Not too much info can be gleaned from it, but some bits perhaps. Please note that I don't understand graphic terms, so some translations might be off.

- shadows won't return to the old render
- old render won't be optimalized, devs won't touch it at all, all the new features will be introduced to the new one
- trees can heavily reduce FPS even on good computers, if that happens, Storm recommends lowering the tree quality
- Ruinberg streets will be flattened (SS: in 8.5 I think)

apocalypsius
15/03/2013, 21h39
Sinon elle a l'air sympa cette nouvelle map japonisante, marrant qu'ils n'en fasse même pas mention ^^

C'est pas jap, plutôt thai' en fait.

Anonyme111
15/03/2013, 21h53
- it won't be possible to buy two premium tanks of the same type in the future

Heu, vraiment ? :O
Comment doit on comprendre ça ?

Wannamama
15/03/2013, 22h01
Heu, vraiment ? :O
Comment doit on comprendre ça ?

C'est une erreur de formulation:

The idiot asking actually wanted to have two (for example) JT88's, so he can play the other one when the first one is in battle.

Anonyme111
15/03/2013, 22h05
D'accord, c'est moins aberrant d'un coup. ;)

Aerial
16/03/2013, 08h51
- it won't be possible to buy two premium tanks of the same type in the future

http://tof.canardpc.com/preview2/90793ed4-21ae-4e0b-9830-0b36275582c2.jpg (http://tof.canardpc.com/view/90793ed4-21ae-4e0b-9830-0b36275582c2.jpg)


Heu, vraiment ? :O
Comment doit on comprendre ça ?

C'est une erreur de formulation:

Ouf :emo:

raaahan
16/03/2013, 13h24
shooting drowning tanks has a reason only to give you extra silver, it won't punish them more, they will already pay full repair costs


Faut comprendre qu'un petit salopiaud qui préfère se noyer peut encore être farmer pour du crédit? C'est bon à savoir.

keulz
16/03/2013, 13h29
Faut comprendre qu'un petit salopiaud qui préfère se noyer peut encore être farmer pour du crédit? C'est bon à savoir.

Petit problème de conjugaison ?

Bobby-du-desert
16/03/2013, 14h47
Faut comprendre qu'un petit salopiaud qui préfère se noyer peut encore être farmer pour du crédit? C'est bon à savoir.

Non, pas s'il est déjà mort par la noyade mais s'il est en train et pas encore fini.

raaahan
16/03/2013, 15h27
Tiens voui c'est drowning my bad. Par contre du coup ça doit rapporter des crédits et de l'expérience, non?

keulz
16/03/2013, 16h15
Tiens voui c'est drowning my bad. Par contre du coup ça doit rapporter des crédits et de l'expérience, non?

Etant donné qu'un char sous l'eau n'est pas mort, je ne vois pas pourquoi toute récompense serait supprimée à ce moment là.

raaahan
16/03/2013, 16h24
Bah :
shooting drowning tanks has a reason only to give you extra silver

Je veux bien être fatigué, mais c'est quand même bizarre comme phrase. Soit effectivement comme vous m'avez corrigé ça parle des chars se noyant, et dans ce cas pourquoi ce "only"? Soit il y a un problème sur le drowning, et il faut le comprendre comme je l'ai pris, avec ma tête dans le cul, que c'est les chars noyés.
Le reste de l'assertion semble plutôt aller vers la seconde hypothèse :

they will already pay full repair costs

S'ils sont juste en train de se noyer (compte-à-rebours enclenché), il n'est pas encore sûr qu'ils payeront plein pot.

Ou alors j'ai vraiment encore plus la tête dans le cul que je ne pensais et quelque chose m'échappe. :)

TacTac
18/03/2013, 16h43
Bah :
shooting drowning tanks has a reason only to give you extra silver

Je veux bien être fatigué, mais c'est quand même bizarre comme phrase. Soit effectivement comme vous m'avez corrigé ça parle des chars se noyant, et dans ce cas pourquoi ce "only"? Soit il y a un problème sur le drowning, et il faut le comprendre comme je l'ai pris, avec ma tête dans le cul, que c'est les chars noyés.
Le reste de l'assertion semble plutôt aller vers la seconde hypothèse :

they will already pay full repair costs

S'ils sont juste en train de se noyer (compte-à-rebours enclenché), il n'est pas encore sûr qu'ils payeront plein pot.

Ou alors j'ai vraiment encore plus la tête dans le cul que je ne pensais et quelque chose m'échappe. :)

1) Si un char se noie les autres tanks pourront quand même lui tirer dessus et gagner des credits en rapport avec leurs dégats.
2) Si tu tapes un char noyé tu ne gagneras QUE des crédits et non pas l'xp qui va avec
3) Peut importe si son char subit des dégats après la noyade le propriétaire du tank sous marin payera le maximums de réparation possible.

Wannamama
18/03/2013, 19h58
18.3.2013
- SerB states that (SS: unlike the accuracy), the penetration value within the 25 percent from average is distributed randomly (SS: in other words, with average pen 100, you have the same chance to get 78 pen and 100 pen, the average value is not advantaged anyhow)
- Q: "Everybody knows that fire in a tank is the worst thing that can happen! For the crew and the vehicle too! But I noticed that the fire in game doesn't hurt the crew! Do you plan to finish/fix this in the future?" A: "Everybody knows that stupid questions in this topic is the worst thing that can happen! For those who answer the questions and have to wade thru sea of stupid questions too. But I noticed that most of those who ask don't read previous answers and post stupid questions! Do you plan to finish/fix this in the future?" (SS: the answer is - the fire doesnt kill crewmembers because the vehicle would become too crippled and unplayable after a fire)
- Q: "I wonder why enemies, that are 650-700m away from me are not displayed?" A: "I wonder why despite the fact I hand out bans to those who ask stupid questions doesn't the stream of them dry out? Maybe I hand out too few bans?"
- Brothers in Arms and Adrenaline Rush effects are completely sufficient according to SerB
- it's possible that the changes to the camo system will be substantial
- only one player per battle can get the Sniper medal
- ARL V39 TD has one visibility checkpoint on the top of the miniturret on the hull - if it peeks above a bush, the vehicle will get spotted
- apparently, a new shell (penetration) model is being worked on, it will be a complex thing, the "gold T5 derp" issue will be handled as a part of it
- there will be patches 0.8.5, 0.8.6, 0.8.7, 0.8.8, 0.8.9 before 0.9.0 (eg. the camo re-work is a 2014 thing)
- Storm will tell soon, how the "new model of the game" will look (SS: unsure what this means, but something big is coming)
- there will be no special game mechanics for semi-AP marine shells
- ejector graphic (cleansing of the barrel after each shot) might be implemented (SS: some modern guns have it), SerB thinks he actually implemented this already for some tank in WoT
- SerB says that the Designated Target perk works 15 degress from the barrel (SS: official description is 10 degrees)
- apparently, Brothers in Arms does influence the Designated Target perk
- MTLS-1G14 is not planned to appear on Russian (or EU) server
- 2 HE shell non-penetration hits in a row can kill off the entire crew (SS: the "no more than half a crew dead with one HE shell" rule applies only to one shell, not two shells in a row, plus a penetrating HE hit can kill off the entire crew completely)
- AMX-ELC can get to tier 5-9 battles
- SerB states there aren't any blatant spots on the Abbey maps where tanks would get stuck often
- Ram II is placed in the US tree because it uses American chassis and was co-developed by Americans, it won't be moved to the UK branch
- according to SerB, the Swedish possible heavy candidate KRV tank weighted 45 tons (SS: a player claimed it actually weighted 28 tons, my bet would be that the player confused the projected weight with the weight of the turretless prototype chassis that was actually made)
- SerB states that the incoming camouflage system change is connected with the camo having too little effect on large vehicles
- coniferous trees crowns (the large parts, near the ground) do act as bushes, when it comes to camo calculations
- according to SerB, the BT "Christie" turret is historical
- a player with hightier tanks can very rarely drop into the Province map - this happens when press accounts are present in the battle, they circumvent the regular map limitations (they can pick which map to play apparently)
- T23 won't return in forseeable future
- T-50-2 confirmed to be removed out of the game. The tank that will replace it will be transferred to tier 6, but this is not connected with the T-60/70/80 introduction (eg. won't happen in 8.5)
- AMX-30? "no comment"
- according to Yuri Pasholok, there was a plan for an artillery vehicle based on the IS-4 chassis, but no details were discovered
- additional equipment/consumable slots are not planned, not even for gold
- according to SerB, things get sometimes forgotten in the patchnotes
- Firefighting skill does not enhance the speed of the automatic (golden) fire extinguisher
- new Chinese premium vehicles in near future? "If we decided to implement, I'll tell you"
- more models for destroyed tanks are planned
- gold consumables for silver confirmed (unknown ETA)
- no extra balancing for platoons planned (SS: for example matching of tiers, so both team has platoons with same tier vehicles)
- according to SerB, the most common battle result is somewhere between 15:7 and 15:9
- Soviets won't get a special branch of vehicles constructed by N.Astrov (SS: T-30,60,70,80,SU-76M, ASU-57, ASU-85, but also the ZSU-23-4 "Shilka" and others) because there wouldn't be enough vehicles for such a branch
- the frequency of spot checks will possibly be increased, but SerB states the algorithm is quite requiring server-wise
- SerB states there won't be an option for a player to see who added him as a friend (friendship in WoT is not symmetrical, eg. a player can add you but you don't have to add him). There will however be a function that will allow you to accept private chats only from people in your friendslist
- T-60 and T-50-2 are in two different branches, the introduction of T-60/70/80 will not influence the characteristics of T-50-2
- guns with muzzle brake reduce camouflage of the vehicle more than guns without it when shooting (they will demask you more)
- you get extra XP for base capture points you accumulated even if the battle ends by destroying the enemies, you get this extra XP for capturing enemy base even if the enemies capture your base first
- IS-7 will get a buff ("let's wait for test with details")
- there won't be any "East Germany" (DDR) premium tanks for now - but if there ever are, it will most likely be T-34/85 premium (T-55 is tier 9)
- the map in the Development section scheduled for 8.5 is the Pearl River

chlochlo
20/03/2013, 13h10
Server1 ou server2?
Sachant que le 1 sera prioritaire aux joueurs de clans vu que les clans wars se déroulent sur le server1

eboshi
20/03/2013, 13h15
Server 1 ofc.

The Kusabi
20/03/2013, 13h17
IS-7 will get a buff ("let's wait for test with details")

Un buff du canon ?

Noir le Lotus
20/03/2013, 13h17
Pour l'instant, ils parlaient plutôt de sa vitesse.

meuhbat
20/03/2013, 13h26
Exact, je penche pour un buff de vitesse max, peut-être un poil de maniabilité en plus aussi, ça serait intéressant.

Ckao
20/03/2013, 13h33
En ce qui concerne la MAJ de ce matin faut être sur le même serveur pour platoon, mais le chat in-game (et la liste d'amis) est inter-serveur. J'avais pas fait gaffe mais on choisit le serveur au log-in.

fenrhir
20/03/2013, 13h52
En ce qui concerne la MAJ de ce matin faut être sur le même serveur pour platoon, mais le chat in-game (et la liste d'amis) est inter-serveur. J'avais pas fait gaffe mais on choisit le serveur au log-in.Wait. :o What ?

Ho pitaing, chuis allé glanner des infos sur le forum et... c'est débile :mellow:
En gros, ce sont vraiment des serveurs séparés. Faut aller sur le même pour jouer ensemble. Même pas un truc malin (ce qui autoriserait le nom de cluster), genre tu te logges sur un serveur X, ton pote sur un serveur Y, et vous pouvez faire un platoon, le jeu choisissant le serveur Z (car dispo) pour y lancer une partie avec votre platoon.
Non, les seuls trucs en commun sont les chans. Supayr.

Du coup, niveau tank company et MM du soir, ça va bien foutre la merde.
Outre les problèmes de pairing (trouver du monde pour créer une partie d'un Tier donné) qui va trouver moins de monde aux heures creuses...
T'as les tank companies qui sont séparées sur 2 serveurs... Donc moitié moins d'équipe à un temps T pour lancer une partie...

Erf. Putain de solution finie à la pisse, encore. Bravo WG pour l'idée, mais pas bravo du tout pour la mise en oeuvre.
Heureusement qu'on peut changer au login, mais bon...

TreeShepherd
20/03/2013, 14h02
Vous sentez venir ce genre de situation ? :
Sur mumble

"A - Coin coin !
B - Coin à toi aussi, tu veux platoon ?
A - Bonne idée mais je suis pas sur le même serveur...je déco et reco sur le bon...
***2 minutes plus tard***
A - Bon ben ton serveur est saturé faut que tu change de serveur ou c'est mort..."
Saturation du serv 1 en perspective

A moins bien sûre qu'ils aient prévu assez gros pour éviter ce genre de pb

Ckao
20/03/2013, 14h39
Ils auraient pu indiquer sur la liste des contacts en ligne sur quel serveur sont les gens, ça pourrait déjà aider à se trouver du premier coup.

fenrhir
20/03/2013, 14h40
Après, chais pas si tout le monde ira sur le 1... Les "joueurs de CW", chuis pas sûr que ça la majorité des gens. Y'a énormément de clans, mais y'a aussi beaucoup de clans incapables de sortir "pour de vrai" en CW, quand on regarde le nombre de Tier 10 dedans...

En tout cas, j'imagine de suite les boulets qui vont se connecter au serveur 2 pour y faire des TC, en espérant y trouver moins de bons joueurs de TC :p

Ckao
20/03/2013, 14h42
Du coup, niveau tank company et MM du soir, ça va bien foutre la merde.

Faudrait que toutes les arties se connectent sur le serveur EU2 le soir pour rigoler :trollface:

chlochlo
20/03/2013, 14h47
pour l'insTant 33000 sur le serveur 1
88000sur le serveur2

Cowboy
20/03/2013, 14h49
Erf. Putain de solution finie à la pisse, encore. Bravo WG pour l'idée, mais pas bravo du tout pour la mise en oeuvre.
Heureusement qu'on peut changer au login, mais bon...
C'est present depuis le debut sur le serveur russe, pas vraiment "finie a la pisse"

Mud mover
20/03/2013, 14h58
En tout cas, j'imagine de suite les boulets qui vont se connecter au serveur 2 pour y faire des TC, en espérant y trouver moins de bons joueurs de TC :p

J'y ai pensé :'(

lethkha
20/03/2013, 15h15
Faudrait peut être donner une consigne pour le clan; à la limite.... Aller sur tel ou tel serveur. Ca faciliterai pour les TC... Non?
je dis une bêtise?

TacTac
20/03/2013, 15h19
Faudrait peut être donner une consigne pour le clan; à la limite.... Aller sur tel ou tel serveur. Ca faciliterai pour les TC... Non?
je dis une bêtise?

Mouais, et si un serveur est saturé il ne joue pas ? :D Déjà que certains canards ne font pas de CW / platoon / TC (pas de tanks ou pas d'envie) je nous vois mal imposer un serveur particulier.

lethkha
20/03/2013, 15h22
Non bien sur que non....
En désigner un par défaut, mais si c'est plein, alors il va sur le second et le signale à la limite.
C'est pas l'idée de l'imposer, mais de conseiller s'ils veulent avoir plus de chance d'en faire. Après si c'est plein, on peut s'arranger.

Mud mover
20/03/2013, 15h30
Dans le chat il pourrait être intéressant d'indiquer le numéro du serveur dans le nom canardvannequivasbien1 ou 2 pour faciliter les platoon.

Ace95
20/03/2013, 15h36
Du coup que conseille t on à un soloteur ?

Serveur 1 ? Serveur 2 ?

Le plus peuplé ? Le moins peuplé ?

Peu importe ?

chlochlo
20/03/2013, 15h46
le 2 est rempli de polonais, team killer, afk...

Ckao
20/03/2013, 15h48
Genre y'a un filtrage à l'entrée?

:tired:

kalimad
20/03/2013, 15h49
le 2 est rempli de polonais, team killer, afk...

Parce que le 1 est rempli de quoi à ton avis ?

chlochlo
20/03/2013, 15h51
le 1 ça joue mieux c'est des parties tendus genre 15-13
le 2 ça joue moins bien, c'est victoires genre 15-2

fenrhir
20/03/2013, 16h11
le 1 ça joue mieux c'est des parties tendus genre 15-13
le 2 ça joue moins bien, c'est victoires genre 15-2Du coup, t'es sûr le 2 pour pouvoir pedobear tranquillou non ?

---------- Post added at 16h11 ---------- Previous post was at 16h07 ----------


C'est present depuis le debut sur le serveur russe, pas vraiment "finie a la pisse"Heu, "fini à la pisse", ça veut dire "mal fait/fini", et on parle bien de ça. Que ça soit déployé et exploité ainsi ne change rien au fait que c'est une solution de branleurs.


Mouais, et si un serveur est saturé il ne joue pas ? :D Déjà que certains canards ne font pas de CW / platoon / TC (pas de tanks ou pas d'envie) je nous vois mal imposer un serveur particulier.À ceci près que si tu veux participer aux CW, ça sera sur le serveur 1 ou jamais ;)

chlochlo
20/03/2013, 16h11
bah oui :o
90% de win avec le churchill I dans des parties T7 lol

Alkeas
20/03/2013, 16h30
Donc théoriquement ,si le serveur 1 sature aux heures de pointes
(genre ,OH ,COÏNCIDENCE ! Aux heures des CW ! ) ,on peut pas rejoindre les CW ?

C'est rigolo comme concept . J'aime ben ça moi .

Wargaming : générateur d'excuse bidon contre l'assiduité en clan wars . :)

fenrhir
20/03/2013, 16h37
Donc théoriquement ,si le serveur 1 sature aux heures de pointes
(genre ,OH ,COÏNCIDENCE ! Aux heures des CW ! ) ,on peut pas rejoindre les CW ?

C'est rigolo comme concept . J'aime ben ça moi .

Wargaming : générateur d'excuse bidon contre l'assiduité en clan wars . :)Comme l'a dit Cowboy, ça marche ainsi en pays sibérien et ça se passe bien.
Et comme j'ai dit, les joueurs de CW, c'pas la majorité. Et quand je vois le nombre de joueurs qui couinent que jouer contre des bons joueurs, c'est trop dur/méchant/injuste, j'imagine qu'on va pas voir la majorité des gens venir sur le 1 pour le lulz.

Alkeas
20/03/2013, 16h39
Comme l'a dit Cowboy, ça marche ainsi en pays sibérien et ça se passe bien.
Et comme j'ai dit, les joueurs de CW, c'pas la majorité. Et quand je vois le nombre de joueurs qui couinent que jouer contre des bons joueurs, c'est trop dur/méchant/injuste, j'imagine qu'on va pas voir la majorité des gens venir sur le 1 pour le lulz.

D'où le :

Wargaming : générateur d'excuse bidon contre l'assiduité en clan wars . :)

;)

Djezousse
20/03/2013, 16h44
Ça joue si mal que ça sur le serveur 2 ? Parce que si c'est comme Chlochlo dit, t'as quand même autant de chance d'être dans l'équipe qui fait le 15>3 que dans l'équipe qui subit, et si le niveau est si bas que ça, un bon joueur seul risque quand même de galérer à sauver le match, non ? ^^

Noir le Lotus
20/03/2013, 16h44
Moi je vois surtout que ça fait en gros un serveur pro et un serveur noob à vous entendre.

A terme, les stats ne vont plus vouloir dire grand chose si on a des serveurs avec des niveaux de jeu différents. Et surtout cela revient presque à mettre en place un MM basé sur le skill si on scinde la communauté en deux et que noobs et pros vont sur des serveurs différents.

Ils en disent quoi eux les russes de la séparation des serveurs ? C'est le même phénomène de séparation en fonction du "skill" ?

Leucha
20/03/2013, 16h52
Deja, je ne vois pas pourquoi il y aurai une segmentation du niveau s'il y a plusieurs serveurs.

A la limite, par effet de vase communiquant : les "bons" voulant rejoindre leur amis en choisissant explicitement le serveur 1. Mais est-ce que c'est suffisant pour avoir un impact sur le brassage continuel des "moins bon" du fait que des gens se connectent et se déconnectent, et que par défaut, le serveur de login envoie sur le serveur le moins chargé ?

Ckao
20/03/2013, 16h54
Ça joue si mal que ça sur le serveur 2 ? Parce que si c'est comme Chlochlo dit, t'as quand même autant de chance d'être dans l'équipe qui fait le 15>3 que dans l'équipe qui subit, et si le niveau est si bas que ça, un bon joueur seul risque quand même de galérer à sauver le match, non ? ^^

C'est pas du tout que ça joue mal, c'est surtout le soir que les joueurs de CW, à priori plus expérimentés, seront sur le serveur 1. En ce moment je suis sur EU1 y'a pas moins de lemmings train que d'habitude.

Edit: si EU1 est réservé pour les CW j'imagine que par défaut on a plus de chances de se retrouver sur EU2 non?

Djezousse
20/03/2013, 16h55
Question con, mais la gestion des contacts se fait aussi de façon locale, ou est-ce que c'est commun aux 2 serveurs ?
En gros, est-ce que je vais me retrouver avec des amis que je ne croiserais plus jamais parce qu'eux jouent sur le serveur 2 et moi sur le serveur 1, et que par conséquent je ne les verrait plus connectés ?

Kieffer
20/03/2013, 16h56
Tu vois les gens connectés peu importe le serveur où ils se trouvent.
Mais si tu veux platooner, le jeu te dira de changer de serveur si tes collègues ne sont pas sur le même.

Ckao
20/03/2013, 16h57
Les contacts connectés sur l'autre serveur sont quand même présents sur la lise d'amis mais y'a rien qui précise sur quel serveur ils sont. On peut quand même chatter d'un serveur à l'autre.

Edit: grillé :p

fenrhir
20/03/2013, 17h02
Moi je vois surtout que ça fait en gros un serveur pro et un serveur noob à vous entendre.À entendre chlochlo.
Chacun en déduira ce qu'il veut (surtout qu'on imagine bien qu'en quelques heures de début d'exploitation, il a pu établir des stats fines et viables, hem).


A terme, les stats ne vont plus vouloir dire grand chose si on a des serveurs avec des niveaux de jeu différents. Et surtout cela revient presque à mettre en place un MM basé sur le skill si on scinde la communauté en deux et que noobs et pros vont sur des serveurs différents.Heu. Mouais. Y'a pas que chez les joueurs de CW qu'on trouve des bons joueurs, heing.
Genre, tous ceux qui font de la TC à gogo, mais pas de CW car bien plus contraignant à cause des horaires... Et ceux qui se démerdent bien, sans TC ni CW régulières...

Pis bon, déjà que ER/WN7/TWR/WR ça voulait pas dire grand'chose sauf dans les cas d'extrême faiblesse des stats...

ZeFeKa
21/03/2013, 01h19
Truc que vous oubliez... L'EU1 est en bavière et l'EU2 est à Amsterdam (ou proche)... Du coup, les siema kto pl préféreront l'EU1 en terme de ping...! :ninja:

Djezousse
21/03/2013, 01h36
Est-ce qu'ils choisirons vraiment ? Je pense que la plupart des gens laisseront le choix auto par défaut ;)

Cowboy
21/03/2013, 04h09
[/COLOR]Heu, "fini à la pisse", ça veut dire "mal fait/fini", et on parle bien de ça. Que ça soit déployé et exploité ainsi ne change rien au fait que c'est une solution de branleurs.



Comme l'a dit Cowboy, ça marche ainsi en pays sibérien et ça se passe bien.
Et comme j'ai dit, les joueurs de CW, c'pas la majorité. Et quand je vois le nombre de joueurs qui couinent que jouer contre des bons joueurs, c'est trop dur/méchant/injuste, j'imagine qu'on va pas voir la majorité des gens venir sur le 1 pour le lulz.

:tired: On va dire que t'es pas content et pis c'est tout.

Ils auraient pu lier les comptes à un serveur et proposer aux nouveaux de créer leurs comptes sur le nouveau serveur.
Donc avoir des serveurs totalement indépendant.

C'est aussi vrai qu'ils auraient pu faire ça a la Eve Online, mais ça n'est pas le même budget, tous leurs joueurs ne donnent pas 15$ par mois, et ce n'est pas aussi nécessaire que dans Eve.

Donc au final je trouve que c'est un bon compromis.

Je ne sais pas si vous le saviez, mais le serveur RU3 est en Allemagne.

fenrhir
21/03/2013, 12h05
On va dire que t'es pas content et pis c'est tout.

Ils auraient pu lier les comptes à un serveur et proposer aux nouveaux de créer leurs comptes sur le nouveau serveur.
Donc avoir des serveurs totalement indépendant.

C'est aussi vrai qu'ils auraient pu faire ça a la Eve Online, mais ça n'est pas le même budget,Tu trolles. Avoue. Te faire basher te manque. Parce que ça, ça ne peut être qu'un troll.
T'as pensé à comparer les CA/bénéfs de CCP et de WG avant de sortir une telle connerie ?
Bien sûr que WG a les moyens de mettre en place cette architecture sans foirer son bilan comptable, hein.

Et oui, chuis pas content. Désolé, mais on est quand même dans un monde où la majorité des gens se font entuber de tous les côtés, la plupart du temps sans même s'en rendre compte, et la plupart du temps en trouvant ça normal.
Si ça te plaît, tant mieux pour toi.

Cowboy
21/03/2013, 12h17
Et oui, chuis pas content. Désolé, mais on est quand même dans un monde où la majorité des gens se font entuber de tous les côtés, la plupart du temps sans même s'en rendre compte, et la plupart du temps en trouvant ça normal.
Si ça te plaît, tant mieux pour toi.

Be cool, tu ne peux pas te connecter sur deux serveurs en meme temps, tu ne te fais pas entuber ...

Wannamama
21/03/2013, 12h39
20.3.2013
- Storm on Improved ventilation: Ventilation gives bonus to all skills, to which a bonus can be given. Eg. the bonus should be disoplayed everywhere. There is one catch: the bonus from ventilation is given also to the commander and he - in turn - gives his increased commander bonus to the other members of the crew. So, the total bonus is recieved - 5 percent for the commander and more than 5 percent for the rest of the crew
- the only way how to win when the enemy captured your base (base captured! text displayed) is within the 5 seconds from the capture to destroy the entire enemy team
- the difference in damage between the Soviet and Chinese Zis-4 gun is given by the "gun specifics"
- the 5 second timer between the base capture and the end of the battle is resetted by the destruction of any vehicle - friendly or enemy
- T-90 (as a T-80 variant) AA tank will not be introduced in forseeable future, the top gun of the T-60 is not the 14,5mm MG.
- the ammo rack hitbox is not separated into shells and casings, nor is it planned
- so far, the devs haven't found proper additional skill ideas for the loader
- IS-2 with M52-T2 (SS: according to several people, it's a typo, in fact it should be the 122mm M62-T2 gun) planned as a tier 8 premium? "Theoretically - possible, practically there is not enough information on it and Soviet Union already has a tier 8 heavy"
- apparently, there is a new sophisticated bot program for WoT, that not only drives around, but also fights. SerB states that bots, that simulate regular game are not dealt with automatically, they have to be reported by players and statistics are then checked in order to deal with them
- currently there are no plans to introduce the Soviet light tank "Object 795" (http://img268.imageshack.us/img268/1499/403811f.jpg)
- apparently ELC will not be renamed to historically correct ELC Bis
- Overlord might return to work on World of Tanks a bit more
- according to Overlord, 8.6 will contain something game-wise - a major feature, announcement will follow (SS: speculation based on hints - Havok)
- rumor has it there might be additional landing spots planned for Clanwars

T-70:

http://i.imgur.com/m4uIgDD.jpg

T-60:

http://i.imgur.com/zQ9nGZn.jpghttp://i.imgur.com/jW3qq2E.jpg

M60:

http://i.imgur.com/09oWk2q.jpghttp://i.imgur.com/zmdLbDP.jpg

Object 907:

http://i.imgur.com/I6FX811.jpghttp://i.imgur.com/MRCW3Pd.jpghttp://i.imgur.com/pwgFQMG.jpg

Wannamama
21/03/2013, 12h39
VK7201:

http://i.imgur.com/ohZjEYr.jpghttp://i.imgur.com/0WH7KhP.jpg

VK2001:

http://i.imgur.com/Fg8n6cz.jpghttp://i.imgur.com/cOiJUAq.jpg

Leucha
21/03/2013, 12h47
C'est quoi cette protubérance au dessus du masque de canon du M60 ?

Wannamama
21/03/2013, 12h52
C'est quoi cette protubérance au dessus du masque de canon du M60 ?

Un projecteur infrarouge.

ZeFeKa
21/03/2013, 12h53
Une télé, pour hypnotiser les mecs qui te visent

(et c'est extrêmement moche quand même)

Noir le Lotus
21/03/2013, 12h54
On dirait un projecteur IR pour "éclairer" les alentours la nuit.

Anonyme111
21/03/2013, 12h55
Mais du coup, a t'on la moindre idée d'où viendraient se loger ces nouveaux chars haut tiers ?

Leucha
21/03/2013, 12h56
Mais du coup, a t'on la moindre idée d'où viendraient se loger ces nouveaux chars haut tiers ?

J'ai bien une réponse :trollface:

Wannamama
21/03/2013, 12h58
Mais du coup, a t'on la moindre idée d'où viendraient se loger ces nouveaux chars haut tiers ?

T-60 tier 2, T-70 tier 3, M60/Object 907/VK7201 tier 10 (nouvelles branches), VK2001 tier 4.

Hottuna
21/03/2013, 12h58
C'est un phare lumière blanche/infrarouge.

Rilax
21/03/2013, 12h59
J'ai déjà envie de l'appeler le "M60 Beholder"...

keulz
21/03/2013, 13h09
Wait. :o What ?

Ho pitaing, chuis allé glanner des infos sur le forum et... c'est débile :mellow:
En gros, ce sont vraiment des serveurs séparés. Faut aller sur le même pour jouer ensemble.
:tired:
Euh, comme depuis longtemps sur le serveur de test...

Et oui, c'est naze.

le 1 ça joue mieux c'est des parties tendus genre 15-13
le 2 ça joue moins bien, c'est victoires genre 15-2
:O
Tu t'es surpassé dans la bêtise !!! :lol:

Si tu pouvais arrêter de déblatérer des idioties sans fondement, ce serait sympa.

chlochlo
21/03/2013, 13h15
C'est quoi cette protubérance au dessus du masque de canon du M60 ?

du blindage espacé pour faire du critique à 0

---------- Post added at 13h15 ---------- Previous post was at 13h14 ----------


:tired:
Euh, comme depuis longtemps sur le serveur de test...

Et oui, c'est naze.

:O
Tu t'es surpassé dans la bêtise !!! :lol:

Si tu pouvais arrêter de déblatérer des idioties sans fondement, ce serait sympa.

Tu joues sur quel server? c'est pour éviter de te rencontrer :ninja:

Anonyme111
21/03/2013, 13h30
T-60 tier 2, T-70 tier 3, M60/Object 907/VK7201 tier 10 (nouvelles branches), VK2001 tier 4.

Je n'avais jamais entendu parlé précédemment d'une nouvelle branche de lourds allemands !

The Kusabi
21/03/2013, 13h34
Je n'avais jamais entendu parlé précédemment d'une nouvelle branche de lourds allemands !

L'effet de la concurrence dans l'amélioration de l'offre ?

Wannamama
21/03/2013, 13h40
Je n'avais jamais entendu parlé précédemment d'une nouvelle branche de lourds allemands !

Ça ne veut pas dire que les développeurs n'y ont pas pensé.

chlochlo
21/03/2013, 13h49
VK7201:

http://i.imgur.com/ohZjEYr.jpghttp://i.imgur.com/0WH7KhP.jpg

VK2001:

http://i.imgur.com/Fg8n6cz.jpghttp://i.imgur.com/cOiJUAq.jpg
le derriere du superlowe bien sloppé, faudra eviter comme d'hab d'exposer le bas de caisse avant :ninja:

Djezousse
21/03/2013, 14h54
En tout cas il est sacrément moche ce VK7201.

Deg' pour les 2 légers russes, moi qui pensait que ce serait des trucs à un tier exploitable, raté ; tier 2 et 3, aka les tiers de l'enfer, du n'importe quoi total et des pedobears...

keulz
21/03/2013, 15h06
En tout cas il est sacrément moche ce VK7201.

Deg' pour les 2 légers russes, moi qui pensait que ce serait des trucs à un tier exploitable, raté ; tier 2 et 3, aka les tiers de l'enfer, du n'importe quoi total et des pedobears...
:huh:
Je ne comprends pas ce qui t'empêche de jouer ces tiers...

Djezousse
21/03/2013, 15h11
:huh:
Je ne comprends pas ce qui t'empêche de jouer ces tiers...

C'est pas que ça m'empêche de les jouers, c'est surtout que j'y prend pas grand plaisir en fait ; jusqu'au tiers 5-6 les parties c'est l'anarchie totale, y'a quasi aucun jeu d'équipe (normal, c'est les premiers tiers, donc inhérent au fait qu'il y ait une majorité de débutants) et tout le monde court partout... Alors certes y'a moyen de faire des parties à toi tout seul (ou presque) et de faire des 15<3 mais je trouve ça globalement pas très fun à jouer en fait, du coup je les évite. Mon plus bas tier c'est un tier 4 (le valentine II) et déjà là c'est l'anarchie, du coup je joue principalement à partir du tier 6 (même si des fois c'est pas toujours mieux ^^).

keulz
21/03/2013, 15h19
C'est pas que ça m'empêche de les jouers, c'est surtout que j'y prend pas grand plaisir en fait ; jusqu'au tiers 5-6 les parties c'est l'anarchie totale, y'a quasi aucun jeu d'équipe (normal, c'est les premiers tiers, donc inhérent au fait qu'il y ait une majorité de débutants) et tout le monde court partout... Alors certes y'a moyen de faire des parties à toi tout seul (ou presque) et de faire des 15<3 mais je trouve ça globalement pas très fun à jouer en fait, du coup je les évite. Mon plus bas tier c'est un tier 4 (le valentine II) et déjà là c'est l'anarchie, du coup je joue principalement à partir du tier 6 (même si des fois c'est pas toujours mieux ^^).

Parce qu'il y a tellement plus de stratégie et de teamplay en tier X. :mouais:

C'est juste que les parties sont généralement plus rapides et moins pourries par l'arty.

Leucha
21/03/2013, 15h23
Chuis pas d'accord. La proportion de joueurs qui connaissent grosso merdo les grands axes d'une map sont quand même supérieur à gros tier. Ca aide pas mal pour établir en semblant de tactique.

Djezousse
21/03/2013, 15h27
Bah je trouve que ça joue tout de même globalement mieux à partir du tier 6 ; les gens commencent à avoir les bons réflexes, les mecs flankent, s'anglent, utilisent les couverts, bougent, etc... Preuve en est que les parties tier 2 ou 3 où un ou deux mecs se font quasi toute l'équipe adverse en moins de 5 minutes c'est pas rare ; ça l'est un peu plus au tier 7 ^^
Après c'est pas toujours la fiesta et t'as pas non plus de grosses stratégies d'équipes après le tier 6, mais c'est tout de même un peu plus organisé et logique quand les mecs sont pas trop mauvais.
A bas tier c'est beaucoup plus rare de tomber sur ce genre de parties (même si ça arrive).

Attention hein, je dis pas qu'il y a pas moyen de s'amuser, j'ai fait plein de parties rigolotes en Valentine II, mais je trouve juste -à titre purement perso- ça moins fun que des parties 7-8, par exemple.

lethkha
21/03/2013, 15h30
Même s'il n'y a pas plus de stratégie en haut tiers, il y a quand même forcément un meilleur gameplay.. Je parle en général. On a quand même de meilleurs joueurs en haut tiers qu'en bas tiers.

keulz
21/03/2013, 15h35
Chuis pas d'accord. La proportion de joueurs qui connaissent grosso merdo les grands axes d'une map sont quand même supérieur à gros tier. Ca aide pas mal pour établir en semblant de tactique.

Ok, si ça passe de 1% à 5%, tu vas sentir quoi que ce soit ?

fenrhir
21/03/2013, 15h49
Ok, si ça passe de 1% à 5%, tu vas sentir quoi que ce soit ?Ben, vu que tu joues avec/contre 100 joueurs en un peu plus de 3 parties, oui, ça va se sentir :smile:

Bacab
21/03/2013, 18h13
C'est pas flagrant cette augmentation du niveau des joueurs à partir du tiers 6...

Djezousse
21/03/2013, 18h28
Roh c'te mauvaise foi :tired:

Si il n'y avait effectivement pas de différence entre les petits et hauts tiers, comment se fait-il qu'on le trouve pas mal de pedobears qui trainent sous le tier 4, et qu'on ne voit pas au tier 7 -par exemple- de mecs qui violent toute l'équipe en rigolant ?
Pourquoi on voit des joueurs farmer le T1 / T2 / T3 pour monter leurs stats, plutôt que farmer le tier 9, si le niveau est équivalent ? ;)

keulz
21/03/2013, 20h02
Roh c'te mauvaise foi :tired:

Si il n'y avait effectivement pas de différence entre les petits et hauts tiers, comment se fait-il qu'on le trouve pas mal de pedobears qui trainent sous le tier 4, et qu'on ne voit pas au tier 7 -par exemple- de mecs qui violent toute l'équipe en rigolant ?
Pourquoi on voit des joueurs farmer le T1 / T2 / T3 pour monter leurs stats, plutôt que farmer le tier 9, si le niveau est équivalent ? ;)

Tu sais au moins ce qu'est un pedobear ?
Visiblement, non.

Un pedobear, c'est un mec qui a des haut tier et qui fait des parties en bas tier. Sauf que lui, vu qu'il reste sur un char, il a un équipage à 100%.
Contre des mecs qui en ont un à 50%.
Avec des modules en plus.

Voilà, rien à voir avec le skill, surtout que ce sont souvent des gens qui sont pas très bons en haut tier, on en a ici.

Djezousse
21/03/2013, 20h30
Bah justement, si il ont des équipages a 100% avec des compétences (+ probablement des équipements), c'est justement parce qu'ils ont un peu plus de parties -et donc d'expérience- que les autres types qu'ils croisent à ces tiers... Quand je parle de pedobears c'est de ça que je parle : des mecs mieux préparés, mieux équipés et plus expérimentés qui vont casser du débutant. :)

ZEr0rama
21/03/2013, 20h41
Qui ??????? :trollface:

eboshi
21/03/2013, 21h12
Qui ??????? :trollface:

Keulz, entre autreS :p

Wannamama
21/03/2013, 21h18
Keulz, entre autreS :p

Tu peux parler avec ton Pz II J complètement abusé ^_^.

Babz
21/03/2013, 22h22
Tu peux parler avec ton Pz II J complètement abusé ^_^.

Comment ça clashe ! :o

keulz
21/03/2013, 23h00
Bah justement, si il ont des équipages a 100% avec des compétences (+ probablement des équipements), c'est justement parce qu'ils ont un peu plus de parties -et donc d'expérience- que les autres types qu'ils croisent à ces tiers... Quand je parle de pedobears c'est de ça que je parle : des mecs mieux préparés, mieux équipés et plus expérimentés qui vont casser du débutant. :)

Oui, sauf que c'est tellement rapide de passer au tier suivant qu'en quelques parties t'as un équipage meilleur que tous les autres, sans même parler des gens qui le prennent à 50%.

eboshi
21/03/2013, 23h29
Tu peux parler avec ton Pz II J complètement abusé ^_^.

Jaloux :p

SquiZz
22/03/2013, 12h45
Effectivement j'ai vu des statistiques de joueurs avec 400 parties en cunningham T1...

C'est moche je trouve

Jalkar
22/03/2013, 13h45
Effectivement j'ai vu des statistiques de joueurs avec 400 parties en cunningham T1...

C'est moche je trouve

chlochlo (http://worldoftanks.eu/community/accounts/501115889-chlorophylman/)

:ninja:

Djezousse
22/03/2013, 14h25
http://aserres.free.fr/pedobear/pedobear.png

djboss001
22/03/2013, 14h31
Ptain le message invisible, trop fort !

lafouine2baz
22/03/2013, 14h34
chlochlo (http://worldoftanks.eu/community/accounts/501115889-chlorophylman/)

:ninja:

HAN! C'est quoi ce délire!!!!

TacTac
22/03/2013, 15h00
Bah c'est chlochlo :D

Thonyo_again
22/03/2013, 15h06
http://aserres.free.fr/pedobear/pedobear.png

Pedobear est gentil,
Pedobear est doux,
mais si tu te confie à lui
il t'élargira le trouuuuuuu...

keulz
22/03/2013, 15h19
Pedobear est gentil,
Pedobear est doux,
mais si tu te confie à lui
il t'élargira le trouuuuuuu...

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lgswt7MMQ71qghbeyo1_500.gif

Thonyo_again
22/03/2013, 21h08
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lgswt7MMQ71qghbeyo1_500.gif


http://www.youtube.com/watch?v=SxsIE9ugcBk

Wannamama
25/03/2013, 20h48
25.3.2013

- it's still too early to consider implementing a Japanese premium tank (which might come before the branch itself like the Type 59 did)
- the new (Russian) voiceover didn't change the voice mechanics, just the voices themselves
- multi-voice voiceover (one voice for driver, one for commander etc.) won't be implemented, Storm says they thought about it but decided not to do it because they thought it was confusing
- there will be some small client optimalisations (SS: not clear from the question when, presumably in 8.5)
- developers are considering the voiceover options at this moment, including the distorted realistic voices (like from radio)
- regarding the argument the T-80 is too weak for tier 4: "you'll see during the test"
- a tip from Storm regardint the new tier 10 Soviet medium: "don't accumulate XP until you see the new tech tree", the same goes for the AMX-30 French branch
- 8.5 will not bring the T-50-2 replacement, the T-60/70/80 branch does not influence the T-50 or T-50-2
- according to Storm, the Chinese tank designations came from the Chinese partners, they are historical
- another ammo type: "not for now"
- there is no additional bonus XP for destroying the whole enemy platoon, nor is it planned
- Soviet captured premium Panther and Soviet premium TG tank will not come in 2013
- trollplatoons are not a reportable offense, nor will they be punished, the matchmaker compensates for the lower tier vehicle MM weight, the devs consider this solution to be enough
- Sixth Sense will not be touched by devs atm, but Storm says that more than a buff this skill needs a nerf
- French LT branch will not be reworked (SS: a player complains that the AMX-13/75 to AMX-13/90 crew retraining is stupid since it's basically the same tank)
- AMX-13 won't get two revolver autoloaders it had in real life (because for reloading the vehicle had to stand still and the crew had to get out)
- AMX-13/105 won't appear in WoT
- T57 Heavy has more shells on board than it had in real life - balance
- the AMX 50 1955 model with improved armor is not planned for now, WG doesn't have more pictures of the uparmoured version than the one posted by the player: http://img560.imageshack.us/img560/5130/amx50120uparmouredversi.jpg
- Does WG plan to release a new strategy game? "We don't announce anything for now" (SS: combined with the information that the GPG studio works on a new MMO game for Wargaming, I think we can see where this is going: MMO RTS)
- WG has enough tanks planned for 3 more years at least
- the possibility to turn regular tanks into premium ones won't be implemented in forseeable future - "premium tanks have to have obvious weaknesses compared to the regular ones"
- regarding the implementation of real tanks in favour of prototypes: "If you want real tanks, go join the army"
- the fact that the highest tier company list is spammed by clan recruitment companies is not percieved as a problem by devs
- fire extinguisher mechanism will be changed - the gold ones will activate immediately automatically, the regular ones will also activate automatically, but after some time (the regular one will not be activated manually anymore, not even as an option), another option was to make the regular useable once per battle and the gold one twice, but the devs refused that idea. Firefighting skill will also be reworked, it will probably make the regular extinguisher activate sooner.
- arty recieves less penalty for teamdamage than other vehicles
- the official reason for fire extinguisher change is the elimination of autoclicker macros
- WG is still working with Nvidia to fix the Nvidia driver WoT crashes, Storm states he won't say anything more about that
- there are no plans to introduce the bunker-busting anti-concrete shells for the M-10, BR-2 and B-4 howitzers
- gun calibration (ranging shots) won't be implemented
- gun sights for the T-26 Russian tanks won't be upgraded (SS: the player apparently asked for accuracy buff, no idea why people ask such retarded questions)
- there won't be any credit compensation for people who bought tons of fire extinguishers, which now get changed
- complete destruction of the environment on maps won't be introduced, because the servers are not powerful enough to handle such a thing and it's not possible to do client-wise
- modern MBT's are not planned for WoT
- Storm says the game doesn't make the graphic cards overheat anymore than other games do, if you have such a problem, Storm recommends enablick V-sync
- Type 59 return to the store is not planned
- it's not yet decided, what exactly will happen to crew, camo and modules of the T-50-2, when it is removed from the game and replaced by MT-25
- platoon teamkills statistics are not examined by devs
- Storm states it is not unfortunately possible to create a program to check the mods ever cca 1 hour (checksum) in order to fight illegal mods
- the "new" fire extinguishers will be introduced at the same time as gold consumables for credits
- M18 Hellcat will NOT become a premium tank (SS: for some reason, every now and then RU forums start a rumor that *random tank* will become a premium vehicle, this rumor probably started when someone mistook the M18 and its 105mm howitzer prototype T88)
- SerB on the question why the PaK 43 (88 L/71) looks different on Tiger and on Panther II: "Yes, we'd like to make that gun into two different gun models, but the whiner part of forum would commit suicide if we did that"
- amphibious tanks are difficult to implement, according to SerB - they don't cause bigger client load directly, but in order to implement them, there have to be bigger maps, when those come, amphibs might come also
- there will be no special map-based MM ("You have no idea how much and what garbage was suggested...")
- press accounts can really select what maps they want to play, because their owners don't just play, they work and sometimes, they need a demonstration of exact maps.
- questions regarding the map statistics (for example the winrates, popularity etc. of respective maps) won't be answered by SerB, he noted they should be asked during some interview with specialised map developers
- SerB explains why there is no map selection yet (like you can select modes to play): "Well, and then one day 30 people will meet with different map selections each and the matchmaker will collapse. The result will be that all the battles will drop into 3-5 common cards."
- Q: "If only 3-5 maps would get played, doesn't that point at the fact other maps are bad?" A: "It points at the laziness of some players: even one with his 'favourite bush' could block 29 others from entering the map"
and "our conclusion is that some players are like Hobbits - 'they read only the well known books' - we don't intend to support such players"
- Q: "Is it true that the Sturmtiger is planned as tier 7 premium arty?" A: "What the hell?!?!?!?!" (SS: told you those "supertest tree screens" were a fake)
- Micromaus has special MM weight because of its characteristics
- LL Matilda shells (penetration, higher cost) are historical
- SerB likes to read War and Peace by L.N.Tolstoy
- the change of fire extinguishers is already decided, it's not however decided yet how effective will the Firefighting skill be
- apparently, the Prokhorovka assault is being re-worked
- the fact you can't issue orders or ping the map when chatbanned will not be changed
- PaK40 and PaK36(r) penetrations will not be changed, they are historical according to SerB (SS: some sources state that the PaK40 had better penetration)
- there will be no recoilless guns
- the effect of German interwoven suspension on German vehicle properties is already modelled properly
- Q: "In recent interview with H.Doyle, he mentioned there was not a single case repoted of fire caused by shooting the tank in the frontal part. Will the fires caused by shooting German tanks in the lower frontal armor be fixed?" A: "In Lord of the Rings, there was not a single mention of Aragorn's trousers (let alone underpants), which proves irrefutably: Aragorn is walking around butt-naked!"
- SU-85 with 100mm gun won't return
- KV-1S won't be split into more tanks
- Hetzer has a medium-caliber rammer even for the 105mm FH, because the rammer is a part of the vehicle, not gun
- D-25 gun will not be changed to resemble the 88mm L/71 accuracy

BTW, the questions from PaK40 down were asked by a single person. In total, he recieved 98 days of RO ban for "asking stupid questions" :)

Oh and personal greetings to the hardwarebg guys, "О, тигре, тигре..." sounds definitely interesting. чалга до дупка ftw! :)

Une des nouvelles maps de la 0.8.5:

http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_001.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_002.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_004.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_054.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_061.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-SoWbPoYRwFQ/UVAjc7lFYAI/AAAAAAAAAWs/rRdixkOyQZE/s1600/xx2.jpg

Wannamama
25/03/2013, 20h50
Les stats préliminaires du VK7201:

http://3.bp.blogspot.com/-eeNuUUj9UsA/UVCKWW_ZZGI/AAAAAAAAAXY/Axf3dG66sCc/s1600/3.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-sKx53JHQs60/UVCKWVK5jCI/AAAAAAAAAXc/EjrruygZOcg/s1600/2.pnghttp://1.bp.blogspot.com/-TiQdAhmxRNU/UVCKW2PnDWI/AAAAAAAAAXs/xaxwdMob8hU/s1600/4.pnghttp://4.bp.blogspot.com/-XB4v4gUnHos/UVCKXKqDXZI/AAAAAAAAAXo/ayVvrycfdBc/s1600/5.png

Quitol
25/03/2013, 20h53
Une des nouvelles maps de la 0.8.5:

http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_001.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_002.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_004.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_054.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/map_061.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-SoWbPoYRwFQ/UVAjc7lFYAI/AAAAAAAAAWs/rRdixkOyQZE/s1600/xx2.jpg

Sexy. C'est bien un pont au premier plan de la deuxième image ?

Von Grabenstein
25/03/2013, 21h06
Sexy. C'est bien un pont au premier plan de la deuxième image ?

Non c'est une barque...
Ça a l'air d'un pont mais je pense pas que les tanks puissent passer dessus.

Psychocouac
25/03/2013, 22h14
Oh putain les extincteurs en auto après quelques secondes ça fout bien en l'air le skill du joueur quand même...

Bon cela dit on sera tous passé aux extincteurs premiums en crédit...

RenardPolaire
25/03/2013, 22h21
"- arty recieves less penalty for teamdamage than other vehicles"
Ca peut pas venir plus vite?! J'ai perdu 25k en infligeant 300 pv à un Maus de notre team :cry:

TacTac
25/03/2013, 22h46
"- arty recieves less penalty for teamdamage than other vehicles"
Ca peut pas venir plus vite?! J'ai perdu 25k en infligeant 300 pv à un Maus de notre team :cry:

C'est déjà en place

straffo
26/03/2013, 00h11
Bah justement, si il ont des équipages a 100% avec des compétences (+ probablement des équipements), c'est justement parce qu'ils ont un peu plus de parties -et donc d'expérience- que les autres types qu'ils croisent à ces tiers... Quand je parle de pedobears c'est de ça que je parle : des mecs mieux préparés, mieux équipés et plus expérimentés qui vont casser du débutant. :)

genre ce clan L33t http://worldoftanks.eu/community/clans/500018950-VK-31/ ?

Djezousse
26/03/2013, 00h15
Genre ce clan... :tired:

bobot
26/03/2013, 12h18
Le VK7201 il est prévu pour remplacer un tier 10 allemand ou ils montent une nouvelle branche?

Leucha
26/03/2013, 12h19
C'est tiré du super test je crois ? Donc ca veut dire que sont existence même est virtuelle. Ils nous ont déjà confirmé que des tanks passé sur le super test étaient par la suite abandonné.

TacTac
26/03/2013, 14h30
Vla la daube de tank avec un canon pire que celui du E100 ><

Par contre ramer avec 120 tonnes ça va être rigolo

chinaskyy
26/03/2013, 14h41
T57 Heavy has more shells on board than it had in real life - balance

Ça sera ça le nerf du T57, diminution d'un obus dans le barillet ?

TacTac
26/03/2013, 14h46
T57 Heavy has more shells on board than it had in real life - balance

Ça sera ça le nerf du T57, diminution d'un obus dans le barillet ?

Non, ça dit juste que si le T57 à plus de munitions que les modèles réels c'est uniquement dans un soucis d'équilibrage dans le jeu.

En gros, "Il est bien comme ça, circulez rien à voir !" ;)

chinaskyy
26/03/2013, 15h02
Merci pour la réponse TacTac, mais il n'était pas question dernièrement d'un nerf du T57 ?

On pourra me répondre "tu verras bien !!", mais la ça me démange d'appuyer sur le bouton achat :p

cotueur
26/03/2013, 15h04
Evidemment qu'il va être nerfer ! Comme tout les chars un peu cheaté des nouvelles branches. Histoire d'attirer le chaland, qu'il craque sa free XP pour monter sa branche. Ensuite on nerf et on lance une nouvelle branche un peu cheaté :)

djboss001
26/03/2013, 15h48
Si il pouvait grave nerver aussi les TD anglais ça m'arrangerait ! Merci WG.

RenardPolaire
26/03/2013, 15h58
C'est déjà en place
Sérieusement? Alors j'aurais perdu combien si j'avais pas tiré avec une arty :sad:

keulz
26/03/2013, 16h32
Evidemment qu'il va être nerfer ! Comme tout les chars un peu cheaté des nouvelles branches. Histoire d'attirer le chaland, qu'il craque sa free XP pour monter sa branche. Ensuite on nerf et on lance une nouvelle branche un peu cheaté :)

Tout comme ils ont nerfé les med et heavy british.
Wait.

Ou les chinois.
Wait.

---------- Post added at 16h32 ---------- Previous post was at 16h22 ----------


Si il pouvait grave nerver aussi les TD anglais ça m'arrangerait ! Merci WG.

Tu n'as qu'à les jouer...

TacTac
26/03/2013, 16h45
Je vois pas en quoi le T57 heavy est OP ... Je ne l'ai jamais joué hein, mais quand je l'ai en face ça me fait le même effet qu'un 50B => Gros burst + Char en papier.

Mamadou
26/03/2013, 16h49
Non mais cotueur il veut des chars nerfés pour pouvoir dire que c'est la faute du char s'il perd :ninja:

Leucha
26/03/2013, 16h52
Vla la daube de tank avec un canon pire que celui du E100 ><

Par contre ramer avec 120 tonnes ça va être rigolo

Faut voir. Sur le papier, et en l'état, il perd en DPM ce que le E-100 n'a pas en mobilité et en blindage (240 de frontal, tourelle ultra arrondie, bonjour)

cotueur
26/03/2013, 17h19
Non mais cotueur il veut des chars nerfés pour pouvoir dire que c'est la faute du char s'il perd :ninja:

Tais-toi Mamadou, toi tu es encore plus con, tu montes un char qui est déjà pourri lors de sa release (Jgpanzer E100) :p

Et puis m'emmerde pas si tu veux pas que je sorte tes replay en lorry xD

Von Grabenstein
26/03/2013, 17h31
Je vois pas en quoi le T57 heavy est OP.

Il me semble qu'il a le plus gros DPM des tier 10.

djboss001
26/03/2013, 17h51
Tout comme ils ont nerfé les med et heavy british.
Wait.

Ou les chinois.
Wait.

---------- Post added at 16h32 ---------- Previous post was at 16h22 ----------



Tu n'as qu'à les jouer...

Je ne joue pas les chars chités, question d'éthique personnelle :ninja:

TacTac
26/03/2013, 17h53
Il me semble qu'il a le plus gros DPM des tier 10.

Donc le fait qu'il ai le plus gros DPM en fait un char OP ? Il y aura toujours un char qui a un DPM supérieur à tous les autres .... Si chacun méritait un nerf on arriverait avec des leichtracktor en t10.
Prendre en compte seulement le DPM sur un tank c'est stupide, c'est important mais loin d'être suffisant pour déclarer un char OP.

Je pourrais t'expliquer pourquoi plus en détails mais j'espère que tu te rends compte que ce n'est pas un argument.

Mamadou
26/03/2013, 18h11
Tais-toi Mamadou, toi tu es encore plus con, tu montes un char qui est déjà pourri lors de sa release (Jgpanzer E100) :p

Et puis m'emmerde pas si tu veux pas que je sorte tes replay en lorry xD

Tu peux ta lacher, j'ai honte de rien :)

Von Grabenstein
26/03/2013, 18h13
Je pourrais t'expliquer pourquoi plus en détails mais j'espère que tu te rends compte que ce n'est pas un argument.

Oui.
Si tu peut dézinguer un ennemi en 30s et que lui, il lui faudra 1 min c'est quand même un gros avantage(je trouve personnellement que c'en est un gros).
Après je dit pas que un char est OP juste à cause de ça, mais c'est quand même un facteur important.

cotueur
26/03/2013, 18h22
Tu peux ta lacher, j'ai honte de rien :)

C'est pour ça qu'on t'aime ^^

TacTac
26/03/2013, 19h51
Donc le fait qu'il ai le plus gros DPM en fait un char OP ? Il y aura toujours un char qui a un DPM supérieur à tous les autres .... Si chacun méritait un nerf on arriverait avec des leichtracktor en t10.
Prendre en compte seulement le DPM sur un tank c'est stupide, c'est important mais loin d'être suffisant pour déclarer un char OP.

Je pourrais t'expliquer pourquoi plus en détails mais j'espère que tu te rends compte que ce n'est pas un argument.


Oui.
Si tu peut dézinguer un ennemi en 30s et que lui, il lui faudra 1 min c'est quand même un gros avantage(je trouve personnellement que c'en est un gros).
Après je dit pas que un char est OP juste à cause de ça, mais c'est quand même un facteur important.


Excuse moi mais c'est le seul argument que tu as sortis pour justifier le fait de dire qu'il soit OP .....
:|

Blindage, nombre de pvs toussa ....
C'est bien d'avoir le DPM le plus haut du jeu, mais si t'as 1K hp de moins et 0 de blindage... Je rajoute le fait qu'il a un barillet ce qui est un avantage je te l'accord au niveau du burst mais après il ne fait rien et peut se faire pénétrer par du tier 5 en frontal de tourelle ... (Je souhaite bien du courage à un tier 5 pour en faire de même a un e100 ...)

Bref qu'on arrête de me sortir qu'un char est OP parce qu'il a le meilleur DPM des tiers 10 heavys ...

meuhbat
27/03/2013, 13h20
La plaque basse du VK7xxx n'est pas vraiment un weakspot d'après le modèle, ça équivaut à une tourelle de Maus à percer...

aurel00
27/03/2013, 14h08
Bon apparement ils ne devraient pas arriver sur les serveurs de jeu, sauf pour des récompenses ou autre choses.
Donc pour le moment pas de vk7201, de m60, ou object mes couilles en ski...

Djezousse
28/03/2013, 11h26
Tiens, comme je ne crois pas l'avoir vu ici ; quelques autres screens de la future nouvelle map, à priori un Dragon Ridge urbanisé :

http://freemiam.com/2013/03/25/la-prochaine-carte-de-world-of-tanks-en-images/

Jalkar
28/03/2013, 11h28
Tiens, comme je ne crois pas l'avoir vu ici ; quelques autres screens de la future nouvelle map, à priori un Dragon Ridge urbanisé :

http://freemiam.com/2013/03/25/la-prochaine-carte-de-world-of-tanks-en-images/
page précédente? :p

Djezousse
29/03/2013, 21h42
Oui, bon, ça va hein :P

Babz
30/03/2013, 10h20
Arbre techno allemand 8.5 :
http://2.bp.blogspot.com/-VR_Vc1sbvr8/UVSSLs0aKoI/AAAAAAAAAaY/wDRJD2QoKvI/s1600/95794085.jpg

Comparaison du nouveau LT T7 Allemand avec les meds T7 :
http://3.bp.blogspot.com/-pCzAIOl5hzM/UVSV2TBzuDI/AAAAAAAAAag/Aw4Kan1i5Q4/s1600/83940726.jpg

Comparaison Léopard 1/E-50M
http://1.bp.blogspot.com/-5sotvrUdS-k/UVSV85z8Z1I/AAAAAAAAAao/B73iP8OHMfM/s1600/91262066.jpg

Stats nouveaux LTs Russes :
http://2.bp.blogspot.com/-yW39v6ZJmvU/UVSpXw2GFQI/AAAAAAAAAaw/hNs-T9iQzQQ/s1600/d.jpg

Indien Panzer (T8) :
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/f6/b5957a443430d7f4dfe75e953ed590f6.jpg
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/f3/1eab41461aa6a66d162337afb720a6f3.jpg
http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/2e/cb8dbbd34e2ca8dc4ba16d3b39d71a2e.jpg
http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/9f/b0cbaa9accdbcf66529b14dbb548a59f.jpg

Babz
30/03/2013, 10h23
Léopard Prototype (T9) :

http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/51/f13b7cc32916850c13471074b807fe51.jpg
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/09/cc4db92142e470e62ec6ba06a9c66709.jpg
http://i52.fastpic.ru/big/2013/0327/b7/31db41521d0a091bca5f8e291b2e52b7.jpg

Léopard 1 (T10) :

http://imageshack.us/a/img687/1459/20130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img826/9840/3720130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img5/9408/5820130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img823/6105/6320130327142306522.jpg

Babz
30/03/2013, 10h26
VK 2001 D (MT T4) :

http://imageshack.us/a/img585/2223/i4352711751.jpg
http://imageshack.us/a/img853/6046/i4515058141.jpg
http://imageshack.us/a/img132/6637/i4865925451.jpg
http://imageshack.us/a/img829/2955/i4011640941.jpg

Aufklaroügogügougogëozerfqfqus Panther (LT T7) :

http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_1.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_2.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_3.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_4.jpg

Babz
30/03/2013, 10h28
VK 3001 D (MT T6) :

http://imageshack.us/a/img4/7791/i4062811765.jpg
http://imageshack.us/a/img545/8259/i4987222845.jpg
http://imageshack.us/a/img571/5087/i4515477215.jpg
http://imageshack.us/a/img7/3632/i4636953295.jpg

Psychocouac
30/03/2013, 11h05
oh mon dieu le light TVII! :vomit:

Une caisse de panther avec une tourelle de vk28, c'est juste horrible.

Babz
30/03/2013, 11h35
oh mon dieu le light TVII! :vomit:

Une caisse de panther avec une tourelle de vk28, c'est juste horrible.

C'est pas faux, mais il faut noter que tu peux monter le 10.5 ou le 7.5 konish dessus.
Il y a également des échos qui rapportent que c'est un LT "anti-LT" et que une tactique dans laquelle il excelle est le "rammage".

Meneldil
30/03/2013, 12h42
Le Indien Panzer est bien le seul char allemand en dehors du Tiger II dont j'aime bien le look. Il correspond à quoi exactement ? C'est un proto ?

Kieffer
30/03/2013, 12h54
Ouep et il n'a pas un mantelet de tapette si on regarde les screens...^_^

Babz
30/03/2013, 20h26
Le Indien Panzer est bien le seul char allemand en dehors du Tiger II dont j'aime bien le look. Il correspond à quoi exactement ? C'est un proto ?

Proto d'après guerre de Porsche, normalement armé avec le 90mm du Pershing.

RenardPolaire
30/03/2013, 20h31
Les allemands seront à l'honneur dans la 8.5 on dirait. par contre, le light T7, pas emballé :tired:

Bobby-du-desert
30/03/2013, 22h10
Vous avez une idée de la date de sortie de la 8.5?
J'en suis au Pz IV et j'avais envie de me débloquer le Tigre et le Panther, en passant par le VK 3601H puis le VK 3002 DB, afin d'xp ce dernier pour obtenir les deux chars en me tapant le minimum de branches...
Si la màj passe avant que je les aie, je l'ai dans l'os, si je les ai déjà débloqués (mais pas achetés, faut pas abuser non plus), alors mon VK 3002 DB aura servi a débloquer les deux chars que je souhaitais, et me lancera sur la nouvelle branche que je souhaite aussi acquérir, celle du Leo 1 :)
Donc, avez vous une date, mes petits canards?
Que je sache si j'ai le temps ou si je vais devoir freepexer et par conséquent acheter du gold...

ZeFeKa
30/03/2013, 23h35
Le Léo me fait pas rêver, j'espérais plus du canon vue la perte de blindage. Alors ok il gagne en mobilité mais bon...

Aerial
30/03/2013, 23h36
Donc, avez vous une date, mes petits canards?
Que je sache si j'ai le temps ou si je vais devoir freepexer et par conséquent acheter du gold...

Si WG respecte son agenda, la 8.5 devrait être déployée pour la mi-avril. Donc s'attendre à l'ouverture du serveur test (CT) d'ici 7 à 10 jours.

Bobby-du-desert
30/03/2013, 23h50
Si WG respecte son agenda, la 8.5 devrait être déployée pour la mi-avril. Donc s'attendre à l'ouverture du serveur test (CT) d'ici 7 à 10 jours.

J'ai donc deux semaines pour faire 6457 xp sur mon Panzer IV, et 102275(freepex pour aller jusqu'aux deux chars désirés) -35211 (freepex déjà en stock)
=67064 free xp à farmer
En deux semaines avec des tiers4-5.
2700 golds.

Souhaitez moi bonne chance :cigare:

Babz
31/03/2013, 11h02
Le Léo me fait pas rêver, j'espérais plus du canon vue la perte de blindage. Alors ok il gagne en mobilité mais bon...

Le test dira, son canon ne perd pas énorme en péné par rapport à ce qu'il gagne en RoF/Temps de focus.
A mon avis il sera vachement mobile aussi, genre "moins que le batchat plus que le T-62".

RenardPolaire
31/03/2013, 11h06
J'ai donc deux semaines pour faire 6457 xp sur mon Panzer IV, et 102275(freepex pour aller jusqu'aux deux chars désirés) -35211 (freepex déjà en stock)
=67064 free xp à farmer
En deux semaines avec des tiers4-5.
2700 golds.

Souhaitez moi bonne chance :cigare:
Sans compte premium je peux farmer jusqu'à 50k xp par jour si je suis en mode chinois, tu devrais pouvoir y arriver ;)

ZeFeKa
31/03/2013, 12h21
Le test dira, son canon ne perd pas énorme en péné par rapport à ce qu'il gagne en RoF/Temps de focus.

Wé 'fin y a que le RoF réellement. Et la mobilité, hormis avec des chenilles du feu de dieu, vu le ratio hp/t le gain est minime vis à vis du E-50M. Pourtant la perte de blindage est bien présente. Du coup j'espère franchement qu'il sera up car sur le papier c'est franchement pas ca.

Ckao
31/03/2013, 12h41
Il aura aussi une bonne dépression de canon je crois.

Psychocouac
31/03/2013, 16h40
Nouveau calendrier, char du mois (jagpanther), et nouveaux lots cadeaux.


Commencez à farm, devrait y avoir de grosses promo sous peu (2eme anniversaire server européen pour ne nommer que celle la.) .

Projet 154
31/03/2013, 16h47
Arbre techno allemand 8.5 :
http://2.bp.blogspot.com/-VR_Vc1sbvr8/UVSSLs0aKoI/AAAAAAAAAaY/wDRJD2QoKvI/s1600/95794085.jpg

Comparaison du nouveau LT T7 Allemand avec les meds T7 :
http://3.bp.blogspot.com/-pCzAIOl5hzM/UVSV2TBzuDI/AAAAAAAAAag/Aw4Kan1i5Q4/s1600/83940726.jpg

Comparaison Léopard 1/E-50M
http://1.bp.blogspot.com/-5sotvrUdS-k/UVSV85z8Z1I/AAAAAAAAAao/B73iP8OHMfM/s1600/91262066.jpg

Stats nouveaux LTs Russes :
http://2.bp.blogspot.com/-yW39v6ZJmvU/UVSpXw2GFQI/AAAAAAAAAaw/hNs-T9iQzQQ/s1600/d.jpg

Indien Panzer (T8) :
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/f6/b5957a443430d7f4dfe75e953ed590f6.jpg
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/f3/1eab41461aa6a66d162337afb720a6f3.jpg
http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/2e/cb8dbbd34e2ca8dc4ba16d3b39d71a2e.jpg
http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/9f/b0cbaa9accdbcf66529b14dbb548a59f.jpg


Léopard Prototype (T9) :

http://i53.fastpic.ru/big/2013/0327/51/f13b7cc32916850c13471074b807fe51.jpg
http://i51.fastpic.ru/big/2013/0327/09/cc4db92142e470e62ec6ba06a9c66709.jpg
http://i52.fastpic.ru/big/2013/0327/b7/31db41521d0a091bca5f8e291b2e52b7.jpg

Léopard 1 (T10) :

http://imageshack.us/a/img687/1459/20130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img826/9840/3720130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img5/9408/5820130327142306522.jpg
http://imageshack.us/a/img823/6105/6320130327142306522.jpg


VK 2001 D (MT T4) :

http://imageshack.us/a/img585/2223/i4352711751.jpg
http://imageshack.us/a/img853/6046/i4515058141.jpg
http://imageshack.us/a/img132/6637/i4865925451.jpg
http://imageshack.us/a/img829/2955/i4011640941.jpg

Aufklaroügogügougogëozerfqfqus Panther (LT T7) :

http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_1.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_2.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_3.jpg
http://wot-news.com/uploads/img/032013/pan_4.jpg


VK 3001 D (MT T6) :

http://imageshack.us/a/img4/7791/i4062811765.jpg
http://imageshack.us/a/img545/8259/i4987222845.jpg
http://imageshack.us/a/img571/5087/i4515477215.jpg
http://imageshack.us/a/img7/3632/i4636953295.jpg

PANZERS§§§§§

:bave: :bave: :bave:

Wannamama
31/03/2013, 20h30
31.3.2013

- it's possible the shell velocity for each shell and gun will be made public (disclosed, for now it's secret)
- regarding the IS-3 model "fix" from the unofficial patchnotes: Wargaming fixed the "overhang" above the mantlet
- the US premium TD will be implemented, but not fast - Storm states they have no patch to put it in, as all patches already are full (SS: as in they have their content decided)
- the point in the 3001, 3601 etc. tank names (SS: earlier VK3601, now VK36.01) was added because it's historical (SS: the first number indicates the prototype weight in tons, the second is the version of the prototype)
- ST-I model was checked, it's correct
- Durchbruchwagen is still planned for tier 5, will be implemented later
- premium tanks tier 9 and 10? "No"
- the details about the tier 10 "reward" tanks (Object 907, M60, Failowe) will be published later
- the fate of Panzer IV Hydro is not yet decided
- the XP needed to level up the light German tanks will be reviewed, wait with XP decisions until the patch test
- you can't get a defender medal by killing a capper after the base was fully captured
- water does not diminish the effect of a HE shell, it's also not planned
- there is a hidden parameter "quality of the suspension" in the game, that affect the vehicle performance
- there are vehicles (guns) that have the strange property that when you aim them at the enemy, the aim circle doesn't immediately start shrinking. This means that the gun is so inaccurate the aim circle was actually bigger than the screen
- Storm regarding the IS-7 speed buff: "dynamics will remain the same"
- there will be some vehicle based on the 38t suspension introduced into the game
- it's possible we'll get a Waffentrager German TD branch
- Leopard 1 will have a historical crew composition
- there will be no dynamic tank names apparently
- SerB on interenet tough guys who wanted to play tough, threatening him on internet: "They are very tough on the internet, but meek during personal meeting"
- Char B1 is doing fine statistically
- SerB regarding new premium vehicles: "There will be such premiums as we consider necessery. Wait for announcements"
- regarding the British turret TD branch: "Wait for announcements"
- "Official WG efficiency rating?" "Yes - that's the winrate, because the point of the game is to win."
- the 3-man platoons and companies confirmed to be available without premium account in 8.5
- another arty hardcap (3 arty per battle) is not planned, "wait for the tier 10 arty"
- there will be an SMS confirmation for phones linked to accounts about password change
- there is a MM mechanism, that balances the times when you play (tier-wise) as the top team player and as the bottom one
- AMX-13/105 is not implemented because it has too advanced rangefinder and electronics
- tank "aging" will not be implemented (SS: as in - a tank with 50 battles gets faded paint, with 500 gets rusty etc.) - "too much work for questionable profit"
- free XP won't be convertible to credits
- arty is not going to lose the green line in satellite mode
- Russian D-25T won't get heat shells
- Jumbo Sherman won't get the 90mm M3 gun
- IS-3 and Panzer V/IV - fixed in 8.5 are minor
- 8.5 test? "when it's done it's done"
- future tank branches will not be announced in advance, because people would whine when the patches don't come on time. Writing that the schedule is just an estimate would not help, people would still whine.
- US light tank branch re-work? "wait for announcements"
- the RU251 light tank is not yet configured properly for supertest
- Ratte will not appear in the game even as a decoration
- what is the role of AMX40? "thick-armored light tank"

Bon, ils ont viré tous les Supertesteurs européens mais les leaks continus...

http://i.imgur.com/sti287m.jpg

Bobby-du-desert
01/04/2013, 10h01
Sans compte premium je peux farmer jusqu'à 50k xp par jour si je suis en mode chinois, tu devrais pouvoir y arriver ;)

à faire avec mes seuls chars élite, les tiers 1 à 4...

Edit:
C'eest quoi la nouvelle màj de ce matin?

keulz
01/04/2013, 10h51
Le Léo me fait pas rêver, j'espérais plus du canon vue la perte de blindage. Alors ok il gagne en mobilité mais bon...

+1...

meuhbat
01/04/2013, 10h54
bah c'est un patton allemand avec un gun plus précis...

Thonyo_again
01/04/2013, 10h59
à faire avec mes seuls chars élite, les tiers 1 à 4...

Edit:
C'eest quoi la nouvelle màj de ce matin?

Un chien démoniaque (Lowe) dans une niche
Des menus qui font pouet
Un petit icone de char qui monte au paradis :p

Bobby-du-desert
01/04/2013, 11h32
Ah ,merci, ça explique ce que c'était que ces bruits bizarres dans les menus... Plus besoin de chercher une application ouverte :P

Mud mover
01/04/2013, 11h36
Un chien démoniaque (Lowe) dans une niche
Des menus qui font pouet
Un petit icone de char qui monte au paradis :p

Et des stats toutes moisie, en regardant les signatures de certains canards.

Psychocouac
01/04/2013, 11h40
AAAAAH MA SIGNATURE NOOOOOON! *Sepuku*

Thonyo_again
01/04/2013, 11h47
AAAAAH MA SIGNATURE NOOOOOON! *Sepuku*

Ah bon ? Elle est pas comme ça d'habitude ? :ninja:

Projet 154
01/04/2013, 11h51
bah c'est un patton allemand avec un gun plus précis...

Et qui fonce à 65km/h.

arbois
01/04/2013, 11h55
http://worldoftanks.eu/news/6649-exclusive-version-85-preview-fr/

Enfin.. Je rêvais du mode pause, ils l'ont fait !

titi3
01/04/2013, 12h41
Un chien démoniaque (Lowe) dans une niche
Des menus qui font pouet
Un petit icone de char qui monte au paradis :p

Ah voilà pourquoi je n'ai rien vu du 1er avri ce matin: j'utilise un mod pour le hangar et je coupe le son :p

Djezousse
01/04/2013, 14h14
Bien aimé le coup de l'icône de char qui monte au Paradis quand on en tue un.

Sinon question con, mais la promo pour les chars tier I, c'est aussi un truc pour le premier avril, non ?
Ils annoncent :


"50 % de réduction sur tous les chars de rang I
Ne manquez pas cette belle occasion de les collectionner !"

Tous les chars tier 1 sont gratuits, non ? :tired:

raaahan
01/04/2013, 14h26
Tous les chars tier 1 sont gratuits, non ? :tired:

Est ce que ça empêche de faire une réduc' dessus? :ninja:

Psychocouac
01/04/2013, 14h30
50% plus gratuit yeah!

Erreur
01/04/2013, 14h38
Hahaha, les oiseaux sont remplacés par des avions en papier ...

syphilys
01/04/2013, 15h38
dans la 8.5, le VK 3002 DB actuel reste TVII ou passe TVI ?

Aerial
01/04/2013, 15h50
Il reste pareil (voir le techtree au début de la page précédente).

Cowboy
01/04/2013, 18h08
Arbre techno allemand 8.5 :
http://2.bp.blogspot.com/-VR_Vc1sbvr8/UVSSLs0aKoI/AAAAAAAAAaY/wDRJD2QoKvI/s1600/95794085.jpg

En plus du vk3002DB, on peut farmer le vk2801(43K) et le PzIII/IV (26K).

Psychocouac
01/04/2013, 18h47
Tiens, j'avais pas vu qu'on pouvait passer du panther au Tigre II.

SquiZz
02/04/2013, 09h05
excellent! Des zombies dans WOT!! (http://worldoftanks.eu/news/6680-zombies-swarm-world-tanks-and-world-warplanes-fr/)

Le 1er avril c’était hier... On nous la fait pas à nous, hein!

Noir le Lotus
02/04/2013, 09h10
Pff de toute façon, ils ne pourront jamais faire mieux que Gaijin qui hier avait mis des petits poneys jouables dans War Thunder ...








et c'était super fun !!

Babz
02/04/2013, 10h26
excellent! Des zombies dans WOT!! (http://worldoftanks.eu/news/6680-zombies-swarm-world-tanks-and-world-warplanes-fr/)

Le 1er avril c’était hier... On nous la fait pas à nous, hein!

Et c'était posté hier aussi.
Mention spéciale à leur video dans laquelle ils interviewent les consultants "hyper enthousiastes" et des "séances de motion-capture"

Jalkar
03/04/2013, 15h02
Je sais pas si vous aviez vu ca : http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/226761-a-propos-des-fuites-sur-les-nouveaux-chars-tier-10/

djboss001
03/04/2013, 15h05
Et moi qui rêvait d'en acheter un rien que pour venir ruiner le niveau des parties T10, loupé...

fenrhir
03/04/2013, 15h11
Je sais pas si vous aviez vu ca : http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/226761-a-propos-des-fuites-sur-les-nouveaux-chars-tier-10/Tain, ça trolle dès le message 8 :

Peut-être que ça motiverais les clan FR a s'unir pour faire quelque chose ...

Rassurez-moi. Il trolle, hein, ce mec ? Il n'est pas sérieux ?

kalimad
03/04/2013, 15h14
Tain, ça trolle dès le message 8 :


Rassurez-moi. Il trolle, hein, ce mec ? Il n'est pas sérieux ?

/Question idiote on

Pourquoi ?

/Question idiote off

fenrhir
03/04/2013, 16h01
Outre le troll que cela serait s'il parlait en connaissance de cause (à savoir, les grosses blagues qu'ont été les initiatives cocorico-saucisson-baguette-omelette du fromage de tentative de fédération des clans fr), la notion même de "fédérer les clans fr" est une connerie.

Parce qu'un bon clan (bon en terme de durée de vie et d'exposition sur la map CW), c'est un clan de gens qui ont des aspirations cohérentes (pas identiques, cohérentes) et qui s'investissent. Et que c'est pas le cas entre les différents clans fr.
Parce que des aspirations identiques, ça n'a rien à voir avec la couleur d'un drapeau (sauf si le but de ton clan n'est pas de thruster les CW mais juste de regrouper une communauté fr voire francophone).
Parce qu'une fédération suppose aussi de laisser de côté les problèmes d'ego de chacun (ce qui fait bien marrer quand on voit que beaucoup ont voulu donner des leçons/se fout' eud' not' gueule, pour péricliter bien avant nous et pas faire mieux niveau CW).

Cowboy
03/04/2013, 16h53
Je sais pas si vous aviez vu ca : http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/226761-a-propos-des-fuites-sur-les-nouveaux-chars-tier-10/
Recompense temporaire pour motiver les joueurs a faire du CW ?

TacTac
03/04/2013, 16h57
Poisson d'avril ?

fenrhir
03/04/2013, 17h42
Ou en effet, Command Tanks louables le temps d'une partie. La date me semble mal choisie pour un 1e avril :)

Wannamama
06/04/2013, 18h25
6.4.2013
- driver's hatch on IS-7 does not count as external module, but as armor
- it was considered to reduce the scale of shell penetration decay with distance
- M551 Sheridan is "not planned for now"
- PT-76 is not planned until bigger maps allow for amphibious tanks
- the aim spread after moving the gun/turret is not influenced by gun length or gun weight or other hidden parameters, but by gunner skill
- no composite armor will be implemented
- it's not yet decided, whether parts of client physics will be switcheable off, or just the physics as whole - experiments are in progress
- XP is awarded for first enemy module destruction (eg. chaindetracking will give you XP for destroyed tracks only once)
- devs are discussing the idea that old replays could be converted to new format
- upcoming Maus buff is confirmed, but it's not know when will it happen and it will not be significant
- WoWs has the tank drawing distance removed (or rather, it's much longer), but tanks won't have it removed, the parameters of both projects are different
- 8.6 will bring the sound engine overhaul (SS: unknown what it means)
- Leopard 1 might be too high, it will be rechecked
- acceleration is a balance parameter, eg. the acceleration of Leopard 1 doesn't have to be historical
- the +/-25 percent random factor came to be thru experience, in the beginning, it was 50, it won't be reduced to 10
- Leopard 1 might get better accuracy on the move
- new sounds (of shell impact) might come until autumn, but no promises
- dynamic garage tank stats are planned for distant future
- the Leopard 1 Bundeswehr cross is an exception, there won't be post-war insignia for (for example) US and Chinese tanks
- the tank icon indicator on the top of the screen won't get (apart from classes as it is now) also tier designations, it would be too much
- a mechanism is planned for all the "collecting" archievements (medals) to display, what do you have left to do, will come around 0.8.8
- in 0.8.5, only the most obvious objects (fences, walls) were fixed in order not to reduce the speed of a tank too much when running them over (thru them), the rest will be fixed in time- there will be no compensation for the reduced XP price of the VK2801 ("when the prices of electronics drop, do you also go whining to the electronics store for a refund?")
- Russian tier 7 medium prem tank was never promised for the 0.8.5, it will come in the future
- in 0.8.5, on the debriefing screen, the tank life percentage stat has been replaced by damage done in battle
- the decision about the gun accuracy (the way it is now) has been made due to the limited scale of battles
- there will be no possibility to trade tanks between players
- immobilized tanks with one track down won't be able to move, just like it is now (SS: a player was moaning about the fact that in real life, a tank with one track destroyed could still "turn")
- SerB stated that if Wargaming did Mechwarrior Online, they would have done a lot of things differently
- HE shell splash radius does not change by +/- 25 percent, the damage however does
- the test client is made separately the way it is because if it was somehow connected to the original client, many people would use the patch on the original game and then would whine because they couldn't play the game properly
- Swamp and Komarin do not return in 0.8.5 (SS: odd, I thought this was confirmed... ah well)
- client physics won't reach this level
- devs cannot unfortunately write the equation for the ramming damage, as it is a complex physics model
- the hull turn rate is a balance parameter, Storm: do not expect battles to be like in real life

Overlord also made an article about (the removal of) Pay to win element from World of Tanks.

A few points from his answers:
- there has to be a balance between premium and regular users, either you invest time, or gold

- tier 10 arty confirmed to come in "near future" (SS: according to RU devs: 0.8.6)
- gold shells pen ceiling and armor buff possible
- no golden ammo caps
- no premium tanks for credits


Storm on Patch 8.5
Source: http://world-of-kwg.livejournal.com/182099.html

Storm made a post on the developer blog, asking people what they think about 8.5. Here's what's in the discussion:

- this patch apparently broke a testing record, the demand to test is enormous
- developers are aware of the test servers being overloaded
- the next patch test (or perhaps the test after that) will have a 3,5 times bigger capacity
- Storm says the new interface (the thingie on the top of the screen) is good for cybersports, it can be disabled
- there are no changes for British TDs (too early to decide about buffs/nerfs)
- there have been some graphics optimisations in the patch
- the firefighting mechanism was not changed in 0.8.5
- Ruinberg will be fixed in 0.8.6 ("for some sad reasons") (SS: it was scheduled to be flattened)
- IS-7 speed was buffed because it's historical and it was demanded
- in future tests, new and reworked maps will "drop" more often
- this year there will be no French "minibranch" á la T-60 - T-80
- apparently, specifically the Czechoslovak and Polish complaints about the "Stalinec" decal were the reason for its removal
- lowtier Soviet lights (T-19, T-24 and T-46-5), lowtier Soviet TD's (IT-45, SU-76BM) and alternative medium Soviet branch (T-34M etc.) will not come this year
- M47, IS-2 (44) and T-54/3 won't be introduced


8.5 supertester vehicles
Source: http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/222018-tier-10-tanks-in-supertest/

Basic stats:

Object 907

HP: 2000
Weight (t): 36/39
Engine power (hp): 610
Max speed (km/h): 55
Turning rate (grades/s): 54
Hull armor: 100/85/45
Turret armor: 228/180/46
Shell damage: 240-400
Penetration: 164-274
ROF: 8,45
Turret turn rate: 48
Viewrange: 400
Radio range: 850

http://i.imgur.com/f3k8XKY.jpghttp://i.imgur.com/xSKbXAd.png

VK7201

HP: 2500
Weight (t): 120/130
Engine power (hp): 1200
Max speed (km/h): 43
Turning rate (grades/s): 24
Hull armor: 200/160/120
Turret armor: 200/160/120
Shell damage: 563-938
Penetration: 176-294
ROF: 2,73
Turret turn rate: 24
Viewrange: 400
Radio range: 720

http://i.imgur.com/QVzxgFt.jpghttp://i.imgur.com/WFJDyZt.png

M60

HP: 2000
Weight (t): 46,27/49,5
Engine power (hp): 750
Max speed (km/h): 48,3
Turning rate (grades/s): 52
Hull armor: 93/73/25
Turret armor: 177/76/50
Shell damage: 293-488
Penetration: 201-335
ROF: 6,82
Turret turn rate: 40
Viewrange: 420
Radio range: 750

http://i.imgur.com/JaCwWob.jpghttp://i.imgur.com/P17Wn0g.png

aurel00
07/04/2013, 12h24
- there will be no possibility to trade tanks between players

Ca veut dire quoi????

Desole j'avais compris le contraire....

:|

Aerial
07/04/2013, 12h27
- there will be no possibility to trade tanks between players

Ca veut dire quoi????


T'as un Maus ? Je te l'achète pour X gold/credits.

Pas possible. ;)

Thyrion
08/04/2013, 18h19
Sympa si on peut revoir nos anciens replays sans souci ! Ça me frustrait de pas pouvoir en revoir certaines.

Von Grabenstein
08/04/2013, 18h23
Sympa si on peut revoir nos anciens replays sans souci ! Ça me frustrait de pas pouvoir en revoir certaines.

Certaines replay ? :o
Rassure moi tu parle des wins.

Thyrion
08/04/2013, 20h16
Certaines batailles, oui c'est pas grammaticalement correct, mais je pense que ça restait compréhensible. Tu es tatillon :tired: / envoie un pm la prochaine fois.

Babz
08/04/2013, 20h22
Certaines batailles, oui c'est pas grammaticalement correct, mais je pense que ça restait compréhensible. Tu es tatillon :tired: / envoie un pm la prochaine fois.

Il est jeune, il n'est pas encore fini et, pour je ne sais quelle raison, il a l'air d'avoir pris Keulz pour exemple.

Von Grabenstein
08/04/2013, 20h37
Certaines batailles, oui c'est pas grammaticalement correct, mais je pense que ça restait compréhensible. Tu es tatillon :tired: / envoie un pm la prochaine fois.


Il est jeune, il n'est pas encore fini et, pour je ne sais quelle raison, il a l'air d'avoir pris Keulz pour exemple.

Non, d'habitude je ne fait pas ce genre de remarque, parce que comme je fait des fautes d'ortografes moi même, souvent je ne repère pas celles des autres mais la ça m'a interpellé.
C'tout ;)

Wannamama
08/04/2013, 20h53
8.4.2013

- second round of 8.5 test will start on 11.4.2013 apparently (changes are not available yet)
- there aren't so many city maps, because they stress the server more than "regular" maps
- Asian maps (Dragon's Ridge, Pearl River) were introduced in order to satisfy the Asian audience
- maps with rain/snowing effects won't come this year
- the problem with night maps is the implementation of dynamic lighting, dynamic lighting is planned for very distant future
- the 10 second drown time is not planned to be increased
- old render will not be optimized (improved) anymore, only the new one will
- the game will undergo a color-rebalance (SS: filters were mentioned earlier)
- currently, the skill of the drivers is not taken into account when balancing vehicles
- installing high-res skins and other addons can theoretically lower the game performance
- WG doesn't have enough data to buff/nerf British TD yet
- tank balancing is not done automatically, but manually and individually
- the fact HE explosions have little effect on the light tank vehicle movement is intentional
- exhaust vapours will not be made thicker (as they were before)
- T-80 MM spread is not yet decided apparently ("wait for the patch")
- developers are working on improving the account security (maybe including the possibility of "restoring" sold crews after the account was hacked) because there have been more cases of account stealing lately
- 3 arty per team hardcap will not come
- for now, no high-octane diesel fuel consumable is planned (for German diesel tanks)
- open-topped vehicles will not get a buff (SS: connected to the question how some open-topped vehicles were dealt with after they had the "improved ventilation" removed)
- no plans for tier 10 LT's
- SU-100Y is doing normally statistics-wise
- no (torque) difference will be implemented between the diesel and gasoline engines
- post-0.7.0, the armor system has not changed: 16 armor groups for turret, 16 for hull
- ST-I armor angles are historical
- devs have so far not thought about introducing Soviet lend-lease vehicles into the historical battles concept
- if you destroy a low HP enemy by ramming, you will get back the same damage as if the enemy had full HP
- Storm on patch 0.8.6: "Get ready. The patch will be nuclear. A lot of rebalancing. Will tell more in about a month." It will contain tier 10 arty, amongst other things.
- Poole medal was not rewarded retroactively, because it was harder to implement than for example the Lion of Sinai medal.
- tier 10 alternative German TD will be a "German nightmare and horror" and "something special".
- Q: "Will it be a nightmare and horror for its owners?" A: "For whiners - definitely" and "only for German-lovers"
- generally, the state of module unlock has no effect on that vehicle's MM spread
- second full branch of Soviet medium tanks - "distant future"
- Soviet premium T7 med is not yet modelled
- there are many Soviet archives not yet uncovered
- US premium TD will come next year
- the reason a T7 Soviet premium med will be implemented is that suitable tier 8 Soviet premium medium tank was not found
- Type 59 MM spread is considered "normal"
- AMX-13 better than T71 in anything? "It's adequate complex-of-characteristics-wise"
- tier 10 arties will make the work easier for the matchmaking mechanism
- regarding the question why T-54-2 won't be implemented as Soviet T8 premium MT: "You want another Type 59? We don't." (SS: not as a Type 59 visual copy, but as another balanced medium that would flood the random battles) and "T-54-2 is not worse in any way than Type 59"
- IS-7 maximum speed buff only presents itself when the tank goes downhill (engine power was unchanged)
- test server hardware is apparently not used between tests
- Deathmatch mode is not even in long-term plans
- the devs didn't find enough materials about Leopard prototyp B to implement it. It still exists as a built prototype tank, but photographing it is forbidden for now, might get implemented if the data are found
- second round of 0.8.5 test is planned
- apparently, one of the devs answered incorrectly before (as the RU players are also confused), so: British arty is NOT planned to come at the same time as other tier 10 arty, it will come afterwards, "British arty was never planned for 0.8.6"
- plans for 0.8.6 will be officially revealed very soon
- when an artillery HE shell lands between two close standing tanks (splash), each tank gets its own HE average shell (+/-25) damage (eg the damage is not halved)

CaMarchePas
08/04/2013, 21h19
Hmm, va falloir que je donne un petit coup de fouet pour être sur de débloquer la batchat 155 avant que le patch n'arrive... Déjà 150K xp, mais je préfère avoir de l'avance ! (et au vu des retours, je garderais la lorraine aussi)

Psychocouac
08/04/2013, 21h25
Nuclear? Ils vont intégrer les roquettes et les missiles c'est ça? xD






German nightmare and horror.



Sturmtiger!!!!!! Je vois que ça! :bave:

kalimad
08/04/2013, 21h27
Hmm, va falloir que je donne un petit coup de fouet pour être sur de débloquer la batchat 155 avant que le patch n'arrive... Déjà 150K xp, mais je préfère avoir de l'avance ! (et au vu des retours, je garderais la lorraine aussi)

Oh elle est super la batchat 155. Le problème, c'est qu'avec le temps de reload que tu te paies, t'as intérêt à avoir une équipe qui tiens un minimum le coup...

raaahan
08/04/2013, 21h34
- post-0.7.0, the armor system has not changed: 16 armor groups for turret, 16 for hull


De quoi qu'ils causent là?

(et sinon va vraiment falloir que je finisse l'obj 212 avant que le 261 passe plus cher:p)

Kieffer
08/04/2013, 22h36
Je subodore que par cela ils veulent dire que les chars sont composés de 16 zones distinctes pour la tourelle et de 16 zones pour la coque au maximum.
Cela doit éviter de faire trop de zones d'impacts différentes et doit alléger la charge serveur plutôt que de se faire chier à mettre des zones d'impacts distinctes sur des zones minuscules ou inutiles à représenter.
Pour résumer, ton char a au maximum sur sa coque plus sur sa tourelle 32 zones à valeurs différentes d'un point de vue blindage/dégâts/modules.
Tu as un joli modèle en jeu mais pour les développeurs lorsqu'ils affichent les zones d'un char durant leur travail cela donne une apparence plus "brute", sans doute similaire aux images des blindages des chars consultables sur un certain site russe payant.
C'est comme pour Counter-Strike où ton bonhomme a les bras arrondis dans le jeu alors qu'en vue dans l'éditeur ils ressemblent à du Van Gogh période Minecraft.

Projet 154
08/04/2013, 23h22
- tier 10 alternative German TD will be a "German nightmare and horror" and "something special".
- Q: "Will it be a nightmare and horror for its owners?" A: "For whiners - definitely" and "only for German-lovers"

Wait & See.


[...]Sturmtiger!!!!!! Je vois que ça! :bave:

Ça m'étonnerait fortement, vu que ce n'est pas un TD, mais un canon d'assaut.

keulz
08/04/2013, 23h30
Ça m'étonnerait fortement, vu que ce n'est pas un TD, mais un canon d'assaut.

Et ?

Le patton c'est un med ?

CaMarchePas
09/04/2013, 01h27
Wait & See.



Ça m'étonnerait fortement, vu que ce n'est pas un TD, mais un canon d'assaut.

Le sturmtiger a déjà été annoncé comme étant un TD et pas une arty (certains demandaient la vue d'arty donc le type arty, ce à quoi je ne sais plus qui a répondu que si ils le faisaient faudrait le faire aussi pour les KV-152 qui étaient utilisés en arty mobile :p ). Mais entre son arrivée dans une branche ou en premium, jamais de certitude...

Après même si on l'a en TD, après le fv215b 183 je suis un peu sceptique... si on se retrouve avec un TD qui lâche des HE avec 10 mètres de splash, mais recharge en 40s, n'a aucune précision ni blindage, j'en veux pas ! :p

Psychocouac
09/04/2013, 08h05
Mh le waffentrager e100 avec un 210 mm alors? Mais ca risque d être très proche du fv183 =x3

djboss001
09/04/2013, 09h07
Depuis quand WG voudrait faire de la réalité historique ?

Pour le Sturmtiger, quelques idées avec le 88 :

http://www.2iemeguerre.com/blindes/image2/stab2.JPG
http://img67.xooimage.com/files/1/9/0/04-2d81bd2.jpg

Psychocouac
09/04/2013, 09h20
Ouais ban mais ils ont dit TX. Je vois pas trop un 88 en canon TX sur un chassis de KT quand même.

Le Waffen 210 collerai plutôt bien a la branche par contre «chassis en papier mais énorme canon».

Babz
09/04/2013, 10h18
Et ?

Le patton c'est un med ?

Moi j'aurais pris l'exemple du Stug, qui est aussi un canon d'assaut mais qui est déjà en TD.

Wannamama
09/04/2013, 12h02
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x0dzK9kkJGg

TreeShepherd
09/04/2013, 12h26
Ultra slopé, tourelle plate... si il à un minimum de blindage paye ta galère pour le percer !

Mamadou
09/04/2013, 12h41
J'avoue que le 907 donne vraiment envie rien qu'à le voir

keulz
09/04/2013, 13h10
J'avoue que le 907 donne vraiment envie rien qu'à le voir

Clair, le canon du WZ-110 sur un tier X... :bave:

...

Wannamama
09/04/2013, 13h15
Clair, le canon du WZ-110 sur un tier X... :bave:

...

Celui du T-54 plutôt.

keulz
09/04/2013, 13h55
Celui du T-54 plutôt.

Ouai, bon, c'est presque pareil. :tired:

Mamadou
09/04/2013, 14h18
Et alors ? Le 110 à bien un canon de med

kalimad
09/04/2013, 14h31
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x0dzK9kkJGg

Je sais pas si je suis un vieux blasé de tout aujourd’hui, mais elle est bien naze cette vidéo...

Djezousse
09/04/2013, 14h35
Je sais pas si je suis un vieux blasé de tout aujourd’hui, mais elle est bien naze cette vidéo...

Bah comme 95% des vidéos Youtube faites par des amateurs qui se prennent pour Spielberg quoi, non ? :D
Montage vidéo de séquences de jeu / manga / film + titrages et effets pourris + musique épique = Vidéo de qualitay :)

TreeShepherd
09/04/2013, 14h35
Vidéo faite à la va vite par un mec qui à eu accès au test...t'a de la chance de pas avoir les commentaires sur un micro pourris, ponctué de divers bruits et raclements, tout ça en POLONAIS ! :|

Thyrion
09/04/2013, 16h58
Il fait parti d'une nouvelle branche celui-ci (l'obj 907), ou bien il tombe après le t-54 ?

TacTac
09/04/2013, 17h11
Il fait parti d'une nouvelle branche celui-ci (l'obj 907), ou bien il tombe après le t-54 ?

Il fait partit des 3 supers tanks dont on ne sait pas comment ils seront distribués.

Djezousse
09/04/2013, 17h15
Mais a priori ils seront hors-branches.

TacTac
09/04/2013, 17h27
Hors branche, hors premiums.


Après le t-54 c'est le t62-a :)

Projet 154
09/04/2013, 18h15
[...]Après même si on l'a en TD, après le fv215b 183 je suis un peu sceptique... si on se retrouve avec un TD qui lâche des HE avec 10 mètres de splash, mais recharge en 40s, n'a aucune précision ni blindage, j'en veux pas ! :p

Pour ce qui est du blindage, ça avait déjà été posté auparavant :http://en.wikipedia.org/wiki/File:Scheme_of_Sturmtiger_armour.svg


Et ?
Le patton c'est un med ?

Je n'ai pas dit que c'était impossible, mais de là à dire que c'est réalisable.

Rien que le canon en lui-même ne peut pas convenir à ce rôle.

Chocolouf
09/04/2013, 20h44
C'est plutôt le fonctionnement de la munition qui pose un problème pour le Sturmtiger.

Cowboy
10/04/2013, 03h37
C'est plutôt le fonctionnement de la munition qui pose un problème pour le Sturmtiger.
Ca serais fun qu'il anime l'equipage.

trex
10/04/2013, 05h22
Premium consumables (med kits, repair kits, etc.) are now available for credits (matching the gold/credits exchange rate similar to that of premium shells)
The creation of platoons for three players is now available for non-premium accounts
The creation of tank companies is now available for non-premium accounts


C'est bien ça ! Si ils continuent ils vont finir pas faire des bonnes choses à ce rythme.

aurel00
10/04/2013, 07h38
Petite question, la valeur de revente d'une arti en tierX ne sera pas plus elevée que sa valeur d'achat en tier VIII?

TreeShepherd
10/04/2013, 08h19
Toi aussi avec la méthode aurel00, devient trader sur WoT en seulement 3 leçons !
Apprend à acheter des biens et les revendre 3 fois leur prix avec les maj ! ;)

Cette semaine le numéro 1 : la tourelle du Luchs et son fascicule pour seulement 500 golds. :o
Éditions Hachette (oui achète on te dis, discute pas : achète !)

djboss001
10/04/2013, 08h24
Excellent ! :) J'hachette !

chlochlo
10/04/2013, 09h05
Excellent ! :) J'hachette !
le nouveau garage :vomit:

aurel00
10/04/2013, 10h29
Toi aussi avec la méthode aurel00, devient trader sur WoT en seulement 3 leçons !
Apprend à acheter des biens et les revendre 3 fois leur prix avec les maj ! ;)

Cette semaine le numéro 1 : la tourelle du Luchs et son fascicule pour seulement 500 golds. :o
Éditions Hachette (oui achète on te dis, discute pas : achète !)

Loooool

Von Grabenstein
10/04/2013, 11h21
Pourquoi ais-je du faire une petite mise à jour ce matin, ils ont implantés quoi de nouveaux ?

Gtag
10/04/2013, 11h23
Lance ton jeu, ce sera évident !

Von Grabenstein
10/04/2013, 11h27
Lance ton jeu, ce sera évident !

Ça charge...
Mais je vais voir ça de ce pas.

---------- Post added at 11h27 ---------- Previous post was at 11h24 ----------

---Chargement fini---

Waouh, c'est super beau :wub:.

arbois
10/04/2013, 12h26
le nouveau garage :vomit:

Si quelqu'un a la méthode pour revenir au garage standard j' "hachette" ...

Mamadou
10/04/2013, 12h32
Va chercher les fichiers de garage dans la version actuelle de wot