Crunchez vos adresses URL
|
Rejoignez notre discord
|
Hébergez vos photos
Page 23 sur 24 PremièrePremière ... 1315161718192021222324 DernièreDernière
Affichage des résultats 661 à 690 sur 697
  1. #661
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  2. #662
    Et l'autre Porsche sera la Cayman GT4 Clubsport

    https://forum.sector3studios.com/ind...lubsport.9908/
    Dernière modification par Khildram ; 19/12/2017 à 09h07.
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  3. #663
    La dernière Porsche est bien sûr la 911 GT3.

    https://forum.sector3studios.com/ind...11-gt3-r.9920/
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  4. #664
    Vivement la sortie de ces 3 modeles

  5. #665
    Par contre, on ne sait pas ce qu'il en est des 6 autres Porsches ? Probablement 2 autres packs de 3 l'année prochaine ?
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  6. #666
    Nope, rien de plus, un developeur m'a repondu sur un autre forum car je me questionnait sur le terme DLC Porsche 1:

    La petite histoire du DLC c'est qu'a la derniere minute on s'est rendu compte qu'on avait pas de nom pour ces sorties de 3 porsche par an.

    On fait pas de pack porsche, donc peut pas appeler un pack.
    On sort les trois d'un coup, chose qu'on fait rarement. (note que les GT3 c'etait 3 aussi)
    Du coup on avait besoin de trouver un nom. On a pris DLC.

  7. #667
    La MAJ est pour aujourd'hui... Ils veulent concurrencer Assetto...


    EDIT: En fait ils poussent le patch aujourd'hui, et les voitures c'est pour demain.

    http://steamcommunity.com/games/2115...03306615375801

    Changelog :
    Game:

    Added a default profile for Fanatec CSL Elite PS4
    Added a new selector for the strength of the collision effects in the FFB options menu
    VR - Added an optional start-up argument to make the monitor presentation of the VR session be toggled on from the start, without needing to use the keybind. Mostly used for events or regular streamers. Add "monitor" to your VR start-up argument, for example "-vr 1.5 monitor" to toggle on the monitor presentation.
    VR and Triple Screen - Fixed an issue with skydome being offset vertically as well as appearing broken in rearview mirrors on large track scenes like the Nuerburgring.
    Triple Screen - Tweaked clip plane value for camera to avoid seeing cut objects, at the cost of some flickering in the distance.
    AI - further improvements to make AI more careful around pit-entry, decreasing risk of AI overtaking a pitting car on wrong side of path
    AI - further improvements of AI side-by-side logic
    AI - Improved their decision making in changing tyres or not when having to refuel in a non mandatory pitstop race
    Potential fix for a 64-bit crash when entering a race with triple screen enabled, after applying changes to graphics options.
    Fixed a crash reported when using an OSW / DD wheel with MMOS FFB 2014 in 64-bit
    Fixed a wrong Bosch label on the Callaway C7R virtual display.
    Fixed an issue where the front headlights would turn off if the taillights were broken by an impact.
    Code reworked to attempt and get rid of an issue where some controllers are sending throttle and brake inputs constantly until the user moves the wheel or a pedal.
    Fixed a case in Spa Combined when game would think player has left the pitlane if player was leaning against the exterior wall at La Source.
    Changed replay comment field in media hub to be multi-line. Increased max length when renaming replays to 128 and comment to 256.

    Sound, Physics & AI:

    BMW M6 GT3 - Made 5th gear a bit longer
    BMW B6 Alpina - Bop adjustments and fuel use adjustments. Leaderboards entries with this car are wiped.
    RUF RT12 GTR3 - Fuel use adjustments
    Knutstorp - AI tweaks to stop them from messing up in last turns. Also made them behave better in first lap or a race.
    Lakeview Hillclimb - Helicams (drone style) added
    Nordschleife 24H + VLN - Fixed Action cameras switching to empty GP area in the first meters of the Nordschleife.
    RaceRoom Raceway - Adjusted Cut Rules and AI speed tweaks for all layouts (leaderboards are wiped)

    Art:

    Brands Hatch - Fixed a hole in the ground in turn 2.
    BMW M6 GT3 - Various matte finish tweaks
    McLaren 650s GT3 - Various matte finish tweaks
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  8. #668
    Du monde pour rouler un peu? J'avoue que je débute et je ne sais même pas s'il y a un serveur cpc (j'en doute) ou sur quel serveur je peux aller pour rouler en mode pépère.

  9. #669
    Il y a un serveur dédié disponible sur Steam, à priori on peut le faire tourner n'importe où.

    Je l'ai testé avec mon PC, et ça fonctionne bien, le truc, c'est qu'il faudrait que le serveur soit toujours up, ce qui n'est pas le cas de mon PC.
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  10. #670

  11. #671
    Et Road America en vidéo preview par Empty Box :


  12. #672


    Manque plus que Road Atlanta et Sebring.
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  13. #673
    Perso, je déteste Sebring, je préfèrerai Watkins Glen et Donington mais bon je ne cacherai pas une Road Atlanta en effet.

  14. #674

  15. #675
    Twin Ring Motegi a été ajouté.


    A new track is now available! Joining the list of WTCC venues comes Twin-Ring Motegi. This track, located in Japan, was on the calendar of the final three seasons of the FIA WTCC series: 2015, 2016 and 2017.



    This is not all, we're also bringing a complete overhaul of various cars. The biggest change being a big merger between GTR 1 and GTR X car classes. They're now upgraded to our highest physics quality level and closely balanced together.

    For those of you who were around in 2012 when RaceRoom was in open beta, you'll remember the Nissan GTR GT1. After all these years sitting in a dark virtual garage, this car has now been unleashed and added to the GTR 1 class as well.

    The Pagani Zonda R was also upgraded and now lives in its own single-make cup class with many liveries available.

    Another car received some physics upgrades: the Formula RaceRoom Junior. @Alex Hodgkinson , our physics designer, has treated you with his own version of what this car should handle like, all based on the data and experience collected when he was racing such cars a few years ago.

    On the sound side, we're improving as well! @Anthony Monteil , our sound engineer, has been busy delivering many new reasons for our ears to rejoice! Read about it all in detail below!


    Update details:
    Download size = 4.3 GB
    Client version = 0.3.0.6411
    Client BuildID = 2936158
    Dedi version = 44.0.684
    Dedi BuildID = 2936171

    Game:

    Added a Volume slider in Sound Options for Brake Squeal volume.
    Skidmarks left on the track are no longer a fixed width but instead match the size of the tyre that suffered for it.
    Reduced the floating above ground of the skidmark decals when seen from a low angle camera.
    Underbody scraping sounds are now played in replay sessions. Also adjusted volume and fade for them.
    FFB Multiplier in Car Setup menu now allows to go up to 10.0 (was 5.0)
    Autoclutch assist is now forced ON when H-Pattern option is enabled but no direct gear buttons are mapped.
    Modifications to Clutch and H-pattern cars logic, making it required to lift throttle in order to upshift.
    Fixed mini data display in HUD that was using a slightly different logic for rev warnings.
    Fixed a game crash reported upon exiting certain replay sessions
    Fixed Input Meter HUD tool that would wrongly appear at the beginning of a race session.
    Fixed a lack of shift backfires when watching replays and on remote cars in multiplayer
    Fixed so skidmarks left on tarmac are now properly erased when restarting a session or rewinding a replay.
    Fixed an issue reported with replays or ghosts failing to save if a folder did not exist.


    Sounds

    350 new gearshift / backfire / shift backfire samples were added.
    Various modifications to the backfire patterns and speed.
    Adjusted the hearing distance for gearshifts, backfires and shift backfires
    All cars - Brake squeal sounds improved. Better pressure versus volume fading, hearing distance adjusted for external cameras. Pitch adjusted to match recent recordings.
    BMW M1 Procar - Coast transmission volume adjusted in cockpit
    BMW M3 DTM 2013 - Transmission volume adjusted in cockpit
    BMW M4 DTM 2014/2015- Transmission volume adjusted in cockpit
    Chevrolet Camaro GT3 - Main volume increased in cockpit. Transmission volume adjusted. Transmission pitch adjusted for both cockpit and external sounds.
    Chevrolet Corvette Z06 GT3 - Coast and Throttle volume balance adjusted
    Mercedes AMG C-Coupe DTM 2014 - Transmission volume adjusted in cockpit
    Mercedes 190 DTM 92 - Transmission volume adjusted in cockpit
    Mistral M530 - Transmission volume adjusted in cockpit
    Nissan GTR GT3 - Engine volume increased. Rev blend improvements. Transmission sound in cockpit adjusted.
    Nissan 300ZX - Transmission volume adjusted in cockpit
    Nissan GTR R32 - Transmission volume adjusted in cockpit
    Opel Omega DTM 92 - Transmission volume adjusted in cockpit
    Formula RaceRoom X-17 - New traction control external sounds
    Formula RaceRoom 2 - New traction control external sounds
    Formula RaceRoom Junior - Transmission volume adjusted in cockpit
    Ruf CTR3 - New sound recordings to match the GTR 1 specs.
    Saleen S7R - Rev blending improved for external sounds
    Volvo 240 Turbo - Transmission volume adjusted in cockpit


    Physics

    Pagani Zonda R - Physics upgraded. Moved to a single-make cup car class.
    Saleen S7R - Physics upgraded
    Ruf CTR3 - Physics upgraded, BOP for GTR1 car class
    Koenigsegg CCGT - Physics upgraded, BOP for GTR1 car class
    Gumpert Apollo - Physics upgraded, BOP for GTR1 car class
    Ford GT1 - Physics upgraded
    Formula RaceRoom Junior - Physics upgraded
    All H-pattern cars - Shifting modifications to match the new clutch code implementation
    Swapped the performance index of the Audi TT cup and the Formula RaceRoom Junior


    Art

    Ruf RT12R (GTR2 and GTR3) - Updated rev light logic
    Ruf CTR3 - Upgraded to a new data display
    Paul Ricard - Track resurfaced for bumps, swapped old 2D audience, added normal map to guardrail.
    Ford GT1 - Some dimension tweaks
    Mercedes DTM 2015 - #6 (Wickens) showed a wrong cockpit numberplate.
    Saleen S7R - Fixed headlights and brake lights that were not working after a recent update
    Annonce Sector 3
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  16. #676
    Superbe mise à jour
    Un des meilleurs circuits, une nouvelle classe de voiture GT1 avec une voiture bonus. De nouvelles physiques pour les GT1 et la FR Junior
    De nouveaux sons, des améliorations un peu partout.

    Sacrée surprise ce patch

  17. #677
    J'me fais un peu de pub mais c'est surtout pour rendre hommage aux sons de Raceroom quoi.. franchement je m'en lasse pas ahaha.


  18. #678
    Salut !

    Je déterre ce topic !
    Je joue depuis une petite semaine suivant vos bons conseils !

    Je prends mon pied, je peaufine mes réglages de manette (oui je sais), je tourne, je tourne, je deviens régulier avec ma petite Silhouette, (Canhard R51 - c'est un signe !) pas trop exigeante j'imagine parce que je me prend pas trop de mur, sur les circuits gratuits.
    Je kiff pas mal.

    Comme j'étais de plus en plus régulier j'ai voulu tester des courses sur le multi. C'est plutôt cool (si on survit au premier virage oO).
    En évitant les casse-cous du premier tour je finis en général dans le ventre mou du classement.
    Mais malheureusement ce sont des courses rapides (5min) et la différence de niveau est parfois abyssale.
    Et je ne trouve pas beaucoup (du tout) de monde sur les courses plus longues (10-20min).
    J'imagine que c'est dû au fait que je joue avec une voiture gratuite sur un circuit gratuit (?).

    Attention questions :

    1. Quels véhicules pilotez vous ?
      Sur quels circuits ?
    2. Vers quoi devrais-je me tourner pour la suite ?
      Les porches 911 carrera ont l'air cool mais sont elles beaucoup jouées ?
      Les RUF en GTR1 m'attirent aussi et sont peut être plus jouées ?
    3. Faites vous parti d'autres communautés (et lesquelles) pour faire des courses plus régulières voire des championnats avec les même pilotes d'une semaine sur l'autre.
      Acceptent ils des joueurs manettes ?
    4. Pourquoi certaines parties multi sont elles surlignées en rouge (pas de bouton Démarrer disponible) alors que je possède tous les "ingrédients" (véhicules + circuits) pour y participer ?
      Y'a-til un système de ranking caché ?
    5. Je ne connais rien aux autres simulations du marché (ni aux règles de courses IRL) mais je trouve que les incidents ne sont pas sanctionnés très fort :
      Peut on envoyer un concurrent dans le décor sans que cela ai un impact sur sa propre course ? (Je me suis fait sortir comme ça lors d'un dernier tour, c'est un peu frustrant !)
      Ou est-ce juste sur les courses sprint des serveurs officiels ?
    6. Répondrez vous a ce pavé de questions ?


    Merci au gentils qui liront tous ça.
    Bisous à ceux qui y répondront !

    PS : Si vous jouez, faites un petit coucou qu'on sache combien de canards nous sommes sur R3E !
    Dernière modification par Hubes ; 15/04/2019 à 01h24.

  19. #679
    1. Mes circuits préférés sont hungaroring, nurburgring, mid-ohio, hokenheim. Je possede tous les circuits, je roule sur tous mais ce sont ceux qui sortent le plus souvent.

    2. Concernant les voitures, mes préférées sont les modèles peu puissants, a savoir la BMW m235i, la NSU, la Porsche Cayman, la Porsche 964 (gros coup de coeur celle la), la Formule junior, la Formule 4 (ma préférée en open wheel), le GT4 (J'aime beaucoup la Lotus Evora) et le GT3 en général. Je possède tout (sauf le groupe C, pas encore mis la main au porte-monnaie)

    3. Je ne fais partie d'aucune communauté, l'enfer c'est les autres. Mais si tu veux rejoindre des français, il faut aller sur racingfr.

    4. Aucune idée

    5. Les dégâts mécaniques vont être améliorés a l'avenir. Soon

    6. On est pas foule sur R3E ici

  20. #680
    J'ai essayé 30 minutes ce matin et c'était bien ! Je pense que je vais y lâcher 40 balles
    Ce son

  21. #681
    Attends les soldes de pâques qui devraient arriver bientôt

  22. #682

  23. #683
    Je regarde de temps en temps les vidéo de Georg Ortner qui bosse sur R3E.

    À la fin de cette vidéo, la dernière demi-heure environ (ils fait des vidéos sur n'importe quels jeux de courses il est open, là c'est ACC), il parle un peu du studio.

    Et en fait le plus grand problème à l'heure actuelle c'est... de trouver des programmeurs (des bons/très bons/architectes). Là où se trouve le studio il n'y en a pas beaucoup ou ils ne restent pas dans le coin.
    Ils réfléchissent toujours sur porter R3E sur un nouveau moteur, l'UE4 étant un des choix possibles. Mais sans programmeurs ça va être difficile. Ils sont 6 sur place. Et y a des studios à d'autres endroits qui bossent mais ils ne sont pas beaucoup.

    GTR3 qui est développé par un autre studio au sein de la même structure, est développé sous l'UE4. Selon les avancés/résultats ils pourront utiliser le travail fait sur GTR3 et l'implémenter sur R3E.

    Georg Ortner n'est pas vraiment convaincu par l'UE4 pour les jeux de courses.
    Pourtant je le trouve tout à fait bien sur ACC l'UE4.


  24. #684
    C'est les soldes jusqu'au 22 avril, à combiner avec ce site (officiel) pour l'achat de point vrp
    https://www.raceroomstore.com/shop_en/list_page?cat=24


  25. #685

  26. #686
    Tiens je n'ai pas sorti le volant depuis quelques mois, mais il y a eu pas mal de mises à jour et d'annonces quand même.

    En juillet :

    New content

    Added the WTCR 2019 car class with 7 cars and 26 liveries.


    Game

    Now allows to bind up to 128 different button ID's on a controller.
    Now allows to bind each traction control preset individually instead of only Next / Previous TC level controls.
    The HUD notifications (aka "butterHUD") can now be moved around as well using the "move&scale HUD elements" binding.
    Increased the rear view mirror y-resolution.
    Prevented the HUD position bar from automatically scaling to gigantic sizes on ultrawide monitors by limiting its width to 1920px.
    Changed the default steering lock value for Mouse controls from 8 degrees to 13 degrees
    Slowdown penalties and giving back of the time illegally gained have been reworked. Added a progression where the more penalties you have received, the longer the penalty will get. Each clean lap will reduce the penalty count by one.
    Change so the Pit stop menu elements such as Preset and Tyre Compound selectors no longer wrap around when trying to go beyond the last possible choice. (Meant to improve CrewChief's voice commands)
    Possible improvement for players reporting issues on the game menus (cursor flickers, video freezes, etc)
    Fixed a broken start procedure of a leaderboard challenge on Stowe layouts.
    Fixed rev LED's that were not lighting up on Logitech steering wheels
    Fixed a case where the messages about switching modes for LED displays were not always clearing
    Fixed a case where the "delayed start from pitlane" message wasn't clearing when french localization was used.
    Fixed so the MiniHUD can now be moved further on ultrawide monitors
    Fixed broken bindings on the default Mouse control profile



    Content

    WTCR 2019 has received new and improved physics. The 2018 car class will be updated to match in a later update (required BOP for the Peugeot)
    WTCR 2019 features a new bodykit for the Alfa Romeo
    WTCR 2019 features a new steering wheel for the CUPRA TCR.
    Porsche 911 GT3 R - New cockpit sound recordings with separated transmission and engine channels.
    Porsche 991.2 GT3 Cup - New cockpit sound recordings with separated transmission and engine channels. Improved external sounds.
    Porsche 991.2 GT3 Cup - Updated physics and tuned dampers. Suspension geometry is now more accurate.
    Saleen S7R - New sound recordings for both cockpit and exterior
    Silhouette car class - Made cars a bit less tail happy under braking, improved FFB
    Cadillac (GTR2 car class) - Fixed the default final drive being too long at Spa-Francorchamps
    GTR1 car class - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    GTR2 car class - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    Aquila Cup - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    Audi TT Cup - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    Audi TT VLN - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    Hillclimb Icons - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    BMW M235i Cup - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    WTCC 2013 - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    WTCC 2014 - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    WTCC 2015/16/17 - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    Zonda Cup - Implemented different shift times depending on the gears being shifted
    AMG-Mercedes C-Klasse DTM 1995 - Tuned dampers and Implemented different shift times depending on the gears being shifted

    Paul Ricard - Added one additional TV camera in the start/finish straight as the elevation was hiding the cars at race starts.
    Red Bull Ring - Resurfaced and made a higher resolution HUD track map for the GP layout.
    En Mai, ils avaient aussi ajouté la possibilité d'ajuster la pression des pneus, (il me semble qu'ils bossaient sur les flat spots aussi, mais je ne sais pas si ça a été ajouté depuis), des fonctionnalités pour le serveur dédié, pour le segment de mémoire partagée, pour le support du SDK Fanatec...

    Ils bossaient aussi sur la VW ID.R, ajoutée en Avril



    une formule X-90, formule 1 des années 90, ajoutée en juin,





    Il y a aussi 4 circuits en cours de développement, des améliorations sur le FFB, un HUB personalisable en cours...
    "J'ai claqué beaucoup d'argent dans l'alcool, les filles et les voitures de sport... le reste, je l'ai gaspillé." (Georges Best)

  27. #687

  28. #688
    Elle est vraiment TRES bien cette simu.....SAUF l'IA,c'est un vrai massacre...perso,c'est ce qui m'a fait lâcher ce jeu
    Je le relance de temps en temps, et je me lamente de ce gâchis.
    soyons désinvoltes,n'ayons l'air de rien...

  29. #689
    Ah bon ? Je la trouve au dessus d'un AC ou l'IA est reprise de Mario Kart.

  30. #690
    Je la trouve pas si nulle que ça l'IA, en tout cas pas pire que les autres. Elle est combative, tente des trucs et fait des erreurs et rien que ça fait que c'est agréable de jouer solo. Par contre son défaut et qu'elle à tendance à nous refaire le train arrière un peu trop souvent.

    En terme de développement, on aura bientôt une refonte des dégâts de suspensions.

    Sinon, un truc qu'on à tendance à oublier dans les mises à jour R3E (qui sont quand même bien régulière, environ 1x/mois) est qu'ils continuent à améliorer les sons.
    Après avoir améliorer le son de la transmission, des suspats, actuellement, ils revoient tous les sons des pneus, dérapages etc...

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •