Crunchez vos adresses URL
|
Rejoignez notre discord
|
Hébergez vos photos
Page 1 sur 14 12345678911 ... DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 30 sur 406
  1. #1
    Le groupe des canards :


    Avec l'early access qui arrive dans moins de 2 semaines (22 janvier), il est temps d'ouvrir un topic sur ce jeu.

    Toxikk c'est :
    - Un arena FPS.
    - Un gameplay plus proche de UT que de Quake.
    - Unreal engine.
    - Du tdm, dm, ctf, domination.
    - Des maps 4vs4/8vs8 (selon le mode de jeu) sans véhicules.
    - Des maps 8vs8/16vs16 (selon le mode de jeu) avec véhicules.
    - Serveurs dédiés avec possibilité pour n'importe qui de hoster un serveur (ce n'est pas un f2p)
    - Un sdk (maps et skins)
    http://toxikk.com/7-facts-about-toxikk/

    [EDIT : Trop tard] Pourquoi me reveiller maintenant ? L'offre des founder packs prennent fin aujourd'hui, donc je suis passé à la caisse et je prépare le terrain pour l'EA.
    Vous n'avez plus que quelques heures pour profiter des founder pack, qui sont moins chers que le jeu (15 dollars pour le pack de base actuellement. Le jeu devrait être vers les 20 dollars à sa sortie sur steam).
    Le store : http://toxikk.com/store/


    Les vidéos :




    Le tracker des devs : http://forum.toxikk.com/devtracker.php

    ---------- Post added at 19h12 ---------- Previous post was at 18h51 ----------

    Au sujet de l'early access, un message en décembre semble indiquer que l'on aura droit à un jeu bien avancé :
    You shouldn't think of TOXIKK as a standard Early Access release. I.e. you won't see any disclaimers telling you that everything on screen is just placeholders. You'll get the real deal from day one: Final graphics, final sound, final UI, final gameplay. Will we do fixes and tweakings? Of course. Lot's of them, ...but all of these will be adjustments only. We'll be working with a pair of tweezers, not a jack-hammer.

    Depending on how well the balancing and fixes go, we think about 4-6 months for EA, before we call it a complete game. We will release a detailed beta plan within next couple of days, to make everything as transparent as possible.
    http://forum.toxikk.com/viewtopic.ph...6&p=8229#p8221
    Dernière modification par Erkin_ ; 15/02/2015 à 20h43.

  2. #2
    L'offre des founder packs a pris fin.


    L'équipe semble bien passionnée derrière.
    J'en prends comme exemple cette réponse du community manager quand une personne déclare que le jeu ressemble trop à UT3 (à partir du trailer du jeu).
    http://forum.toxikk.com/viewtopic.php?f=2&t=639

    Ok, to be legally on the safe side: The following is my PERSONAL opinion. It is NOT an official company statement. Having said that, here's my PERSONAL take on your post:

    TOXIKK is created by people who have a lot of love for the Unreal Tournament series (and for arena shooters in general). In fact, many of them were UT modders once. We started to work on the game in 2012 (a time, when Epic said that there would be no new UT or Unreal based game in general in the near future... as a matter of fact, they still said that in early 2014) and even encouraged people to create "their own UT".

    This doesn't have anything to do with your post, but it's good to know that the development of TOXIKK officially started at a time, when UT was more or less declared dead.

    Back then (in 2012) we felt that this genre must not die... so we decided to leave our own footprint in the Arena-FPS genre. We gave it a lot of thought to come up with our own idea of how the genre should evolve. And while we're all fans of the UT series, most of us were not particularly happy with UT3. Mostly because of the movement... So, saying that TOXIKK's movement looks like UT3 is a slap in the face for us.


    MOVEMENT

    There wasn't anything wrong with UT2k4's movement in our opinion, so we decided to somewhat resemble that feeling. Combining dodge and double jumps to move swiftly through maps just feels right... also the run speed and jump heights felt good. So why not stick to it?

    This may not be fully visible in the trailers... but TOXIKK's movement does not feel like UT3. Not even close. I guess you need to play it yourself, to judge (or watch more gameplay trailers... I guess we need to do something fully dedicated to our movement model). Take a look at THIS, then watch the gameplay reveal trailer again.

    We do not plan to implement "sprint", "wallslides" or stuff like that... the only thing we did, was to add a rocket jump that actually matters (inspired by the community).


    VISUAL QUALITY vs. VISUAL CLARITY

    NeoRussia wrote:
    What makes it stand out over UT3 other than its shiny new aesthetic (which looks awesome by the way, good job guys)?

    We believe that it needs visual quality to keep the genre alive. High visibility and total clarity may be important to old school veterans, but to attract new players to the genre, arena fps games need to stop looking like Quake. Seriously. People coming from CoD or Battlefield will not feel attracted by HOLP-visuals. Staying true to our old-school roots, we promise to have maps with a lot of visual clarity (to be demo'ed in trailers to come), but so far, we really need more players than just the old-school veterans. That's why we put a lot of effort into letting the maps look as good as we can. Also, we offer a free SDK to everyone... so there's hope that the community will pick that up and create a lot of HOLP style maps.


    WEAPONS

    NeoRussia wrote:
    The weapon balance and movement in Toxikk looks exactly like UT3 which is not good at all!

    I've no idea how you can say that the weapons' balance feels like UT3 by watching the trailer. We put a lot of brain and love into the weapons. To us, they are the bread and butter of the game. I don't believe that anyone can really tell how they "feel" just by looking at the trailers. Also... it's very obvious that it is a different setup/arsenal. Still... we're not trying to reinvent the wheel. Stuff that felt good in other (older) games, can be found in TOXIKK. That's pretty much the premise: FRAG LIKE IT'S 1999! Besides UT inspirations you'll also find ideas inspired by Doom (2)... such as the powerful Bullcraft (shotgun, placed on "3"), the Hellraiser... which is a hybrid of the Redeemer and the BFG... Doom's "Plasma Rifle" etc.


    VEHICLES

    We do realize that a lof of arena FPS enthusiasts do not value vehicles in the genre. But, again... we DO NEED TO REACH new players to build a solid player base. People coming from BF enjoy vehicles. And most members of the team think that they are a lot of fun. We limited them to some maps (the so called Massive Maps), but playing around with them is a lot of fun and I think that UT was very vanguard, when they implemented them in UT2k4. To us... THIS is how the genre should evolve. If you don't like vehicles... fine. Limit your play-sessions to non-vehicle maps. But you'll miss a lot of the fun.

    About the vehicles being inspired by UT3: NO! Vehicles were introduced by UT2k4. Inspired by UT2k4? YESSSS! Why? Because they were a lot of fun!


    Well, to cut a long story short: We really want to move back in time with TOXIKK (not speaking about the visuals). I can't tell if it's your cup of tea, but it FOR SURE is ours.

  3. #3
    Merde j'ai loupé les packs chié...

  4. #4
    Reakktor de Neocron ?
    * Jeux1d100 ? Le blog Jeux1d100.net sur les jeux indécents et Linux, et la chaîne YouTube *

  5. #5

  6. #6
    mrfunkyfunk! vient de sortir un site pour Toxikk : http://toxikk-planet.com/

    Après analyses des vidéos et lectures de quelques topics sur le forum officiel, voilà ce que j'ai pu repérer niveau armes :

    Arme : Tir 1 + Tir 2
    1 : Impactor: Melee + Wielding beam (Pour réparer les véhicules
    2 : Raven: gun + burst fire
    3 : Bullcraft : Shotgun + Double barrel shotgun
    4 : Violator: machine gun + nade launcher
    5 : Falcon : Sniper + Fast Zoom (Sort zoom avec le dernier niveau de réglage, un autre bouton permet de passer en mode zoom et de régler le niveau à la molette).
    6 : Stingray : Plasma gun + Railgun (le railgun pompe de l'énergie)
    7 : Dragoneer : Flame + dragonball (l'armure absorbe les flammes, donc pas de dégâts sur la durée hors impacte. Plus de détails sur les quotes en bas du poste)
    8 : Cerbaus : Rocket launcher + vehicle lock
    9 : Hellraiser : Redemptor/BFG + ?

    Au niveau des powerups au sol :
    Des packs de soins (+5 et +25 selon le type)
    Des packs d'armure.
    Des packs d'énergie (utilisée pour alimenter le welding beam de l'Impactor.
    Mega armor : +100 armor
    Mega health : +100 health
    Jetpack : Pour faire de grand sauts.
    Testé par les devs mais pas forcément retenu :
    - Des powerups qui améliorent la vitesse.
    - Des powerups qui améliorent les dégats.

    A noter qu'un joueur tué loot :
    L'arme qu'il a dans les mains en mourrant avec le nombre exact de munitions restantes.
    Un pack de soin de 20 pv.

    Sources:
    http://forum.toxikk.com/viewtopic.php?f=2&t=262
    http://forum.toxikk.com/viewtopic.ph...start=10#p3245


    Donc à propos du Dragoneer :
    “In fact, the Dragoneer is an interesting weapon. It may look a little dull, but it really requires some skill to use it effectively, as it does not only blind your opponent, but also yourself if you just keep holding the left mouse button down. You’ll have to use it in single, short bursts… but of course, it doesn’t cause any serious damage then.

    Also, the Dragoneer’s secondary fire is a fireball, but that needs to be charged to cause serious damage. Of course, while you charge it, you’re a sitting duck. Plus, the fireball is relatively slow.

    So, yea… I guess the Dragoneer is a weapon you need to try for yourselves to find out, if you like it.

    But it’s definitely a lot more complex than what you might think from the trailer.
    I hate damage over time. And also, the characters in TOXIKK wear full body armor, so flames do not cause as much damage as one would assume from a first glance at the weapon. If you walk through little flames on the floor, you don't take damage at all. Also, unlike the environment, your armor doesn't catch on fire (so you're not running around burning). It works more like this: If you're directly hit by the burning napalm you get instant damage... no damage over time. Same is true for the fireball. You only take damage instantly. This may sound a little odd for a flame-thrower, but it feels really, really good in the game.. and especially when you consider the fact that you're wearing a high-tech full-body armor that even offers some protection against direct missile hits... A little flame on the floor shouldn't cause any harm (in comparism). If it would, why waste money for a high-tech armor in the first place?

  7. #7
    Distribution de clef steam effectuée pour ceux qui ont préco !
    Plus que 6 jours d'attente.
    Dernière modification par Erkin_ ; 16/01/2015 à 13h10.

  8. #8

  9. #9
    Je lance de temps en temps Quake Live, j'ai envie d'y croire à ce Toxikk.

    Les aspects pas de perk, pas de killstreak, pas de connerie à débloquer pour telle arme, pas de progression du perso, résonnent plus comme des atouts que des manques.

    Les véhicules pourquoi pas.
    Avec des maps plus grandes, plus de persos pour les fights, ça peut ajouter de la diversité si c'est bien pensé.

    Les serveurs privés, cool

    A voir le topic ici, j'ai tout de même un peu souci concernant l'accueil des joueurs

  10. #10
    J'aimerais moins y croire moi ! J'attends vraiment trop ce titre en ce moment, c'est dangereux.
    Vivement jeudi

  11. #11
    We're working high pressure here and are in the final testings. The Early Access teaser video was already uploaded to YouTube and to the Steam page (both not yet public), the press release is done and just about everything is just about to be finished. But (there's always a BUT) things have take a little longer than expected today (again), so we cannot hold the early evening (German time) release, but are approaching a late evening release.

    I expect it to be out before 10 pm GERMAN time (i.e. UTC+1), but don't stone me if it'll be 11 pm. For Americans this means around noon or early afternoon (depending on your location within the US).
    Nooooooooooo
    Bon, ben ça sera sans doute pour demain pour moi

  12. #12
    Faut que je le vois tourner même à 22h.

  13. #13

  14. #14
    Il vient de sortir, les premiers retours semblent positifs.

    Un petit retour des canards ?

  15. #15
    C'est un quake like avec des graphismes de 2015, que du positif pour moi.

    Il manque juste les quotes "rampage, multikill" etc...

  16. #16
    Ils l'ont déployé trop tard, je ne pourrais tester que ce soir.

  17. #17
    Le truc, c'est que il doit y avoir même pas 7 serveurs de 8/8 full

    pas grand monde sur le jeu encore

  18. #18
    Quelqu'un va lancer un 4 pack ?
    44.99 / 4 = 11.25€ la licence vs 17.09€
    Pas dégueu.

    Je serais potentiellement intéressé.

  19. #19

  20. #20

  21. #21
    Si quelqu'un prend un pack, je suis aussi preneurs

  22. #22

  23. #23
    Je galère trop à différencier mes teamates et les ennemies, c'est relou

  24. #24
    Citation Envoyé par Snows Voir le message
    C'est un quake like avec des graphismes de 2015, que du positif pour moi.

    Il manque juste les quotes "rampage, multikill" etc...
    UT-like plutôt, non ? Et le jeu n’avait pas l’air très lisible.

  25. #25
    Citation Envoyé par Frypolar Voir le message
    UT-like plutôt, non ?
    Oui voilà

  26. #26
    Vraiment sympa ce petit fps, c'est très proche d'UT niveau gameplay et malgré le contenu très faible j'ai déjà enchainé 4h de jeu sans voir passer le temps, hâte de voir ce que ça donnera dans le future.

  27. #27
    Citation Envoyé par Snows Voir le message
    Je galère trop à différencier mes teamates et les ennemies, c'est relou
    Il y a du choix question options graphiques ? Généralement sur ce genre de jeu, il est bon de retirer les différents effets inutiles voir même de réduire la définition des textures pour augmenter la lisibilité.

    J'ai parcouru les forums techniques un peu. Les retours sur les perfs sans bon dans l’ensemble.
    Certains se plaignent d'un accélération souris par défaut qui ne peut être retirée que par les fichiers cfg.

    ToxikkPlanet réalise un live de 24h : http://www.twitch.tv/toxikkplanet

    La mise en place de dodge via une touche particulière, et non plus seulement un double click sur une direction, fait que l'on peut dodge jump en avant pendant que l'on cours. Je trouve plus intéressant le système de base de UT qui oblige à gérer sa caméra pour faire un double tap sur gauche ou droite si on veut dodge jump pendant un run.
    Ils n'ont pas exclu de retirer le dodge par bouton particulier en fonction des tests durant la beta.
    Dernière modification par Erkin_ ; 23/01/2015 à 13h13.

  28. #28
    Citation Envoyé par Erkin_ Voir le message
    Certains se plaignent d'un accélération souris par défaut qui ne peut être retirée que par les fichiers cfg.
    Les mecs qui se ventent de faire du FPS hardcore à l'ancienne et qui laissent passer ça.

  29. #29
    Ça a l’air tellement mou Le dernier CoD est plus nerveux et propose plus de mouvements. On peut ramasser les armes au sol, ça change de ce qu’on voit habituellement mais c’est un peu le seul truc sympa pour le moment. Et le bloom est horrible, il y en a beaucoup trop. J’espère qu’on peut le désactiver.

  30. #30
    Citation Envoyé par Erkin_ Voir le message
    Il y a du choix question options graphiques ? Généralement sur ce genre de jeu, il est bon de retirer les différents effets inutiles voir même de réduire la définition des textures pour augmenter la lisibilité.

    J'ai parcouru les forums techniques un peu. Les retours sur les perfs sans bon dans l’ensemble.
    Certains se plaignent d'un accélération souris par défaut qui ne peut être retirée que par les fichiers cfg.

    ToxikkPlanet réalise un live de 24h : http://www.twitch.tv/toxikkplanet

    La mise en place de dodge via une touche particulière, et non plus seulement un double click sur une direction, fait que l'on peut dodge jump en avant pendant que l'on cours. Je trouve plus intéressant le système de base de UT qui oblige à gérer sa caméra pour faire un double tap sur gauche ou droite si on veut dodge jump pendant un run.
    Ils n'ont pas exclu de retirer le dodge par bouton particulier en fonction des tests durant la beta.
    voilà les options graphique




    ---------- Post added at 13h19 ---------- Previous post was at 13h18 ----------

    Citation Envoyé par Frypolar Voir le message
    Ça a l’air tellement mou
    lol

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •