Crunchez vos adresses URL
|
Rejoignez notre discord
|
Hébergez vos photos
Affichage des résultats 1 à 24 sur 24
  1. #1

    Bonjour à tous.

    Etant donné que je n'ai pas trouvé de topic sur ce petit jeu indépendant nommé MAIA, j'ai décidé d'en faire un.

    Maia is a new god game from indie developer Simon Roth.

    Inspired heavily by the 70's Sci-fi aesthetic, Maia is a colony management simulator where you must keep your colonists safe, fed and happy. Liberally influenced by nineties god games, the game will have a dark sense of humour and more toys to play with than you can shake a Molyneux at.
    Maia est un jeu de gestion s'inspirant de Dungeon Keeper, de Theme Hospital et des Sims (selon les développeurs).

    Le jeu est actuellement en Alpha et en Accès anciticipé sur Steam pour 23€.

    Site : http://maiagame.com/

    Quelques images :







    Version actuelle : 0.49
    Dernière modification par [dT] Moustik ; 15/08/2015 à 14h24. Motif: maj de l'alpha 0.49
    Je dis souvent de la merde...

  2. #2
    Le concept m'a l'air intéressant. Mais peux-tu nous faire un retour plus précis stp ?
    Y a de la profondeur dans le jeu, ou on s'ennuie vite ? Malgré tout, je vois pas trop ce qu'on va y faire...

    Merki

  3. #3

  4. #4
    En fait, c'est une démo technique pour le moment. Ça montre les mécanisme de construction et point. En 10mn on a fait le tour. Je trouve d'ailleurs assez étrange qu'il l'ait mis en early access dans cet état, à moins que le jeux n'ait énormément évoluer depuis que je l'ai essayé, mais je n'ai rien vu passer de flagrant dans les patch notes.

  5. #5
    Je viens de le voir sur la page principale de steam, donc me voilà aux nouvelles.

    Le jeu est vide à ce point? Franchement mettre des projets à ce niveau d'avancement en 1ère page...
    En tous cas je vais le suivre de loin, le concept m’intéresse beaucoup!
    ID Steam
    Citation Envoyé par Chapaf
    Liara: Oh Shepard vous avez des bouts de prothéens dans la tête, culbutez mon éternité s'il-vous-plait maitre

  6. #6
    Citation Envoyé par Marnus Voir le message
    Je viens de le voir sur la page principale de steam, donc me voilà aux nouvelles.

    Le jeu est vide à ce point? Franchement mettre des projets à ce niveau d'avancement en 1ère page...
    En tous cas je vais le suivre de loin, le concept m’intéresse beaucoup!
    Beaucoup d'accès anticipé sur steam sont vide et pratiquement mort niveau avancement. Donc a moins d'etre sur du jeu, mieux vaut attendre de voir comment cela évolue.

  7. #7
    Sinon vous avez toujours ça dans le meme genre. C'est juste un peu ancien.
    http://www.outpostuniverse.net/outpost1.php

  8. #8
    J ai acheté le jeu sans trop me rencarder avant. J'ai juste été séduit par la vidéo et les infos qu on a dessus sur Steam aimant les jeux de gestion et le principe de la colonie spatiale.

    Maintenant, en l'état, le jeu est effectivement vide. C'est vraiment une démo technique pour montrer le moteur du jeu et le principe de construction. Je confirme qu'après 10 min, on a strictement rien à faire et il y a pas mal de bugs. J'ai eu 6 ou 7 retours windows hier lors de mon essai.

    Je ne peux que recommander d'attendre moults patchs avant de s'y intéresser pour le moment. Le principe est néanmoins prometteur donc à voir pour la suite.
    Yomé

  9. #9
    Merci pour le retour, cela fait deux jours que je cherche des infos. Je ne le prendrai pas maintenant, même si c'est une alpha, il faut au minimum les mécaniques de jeu.

  10. #10
    Citation Envoyé par Ceety Voir le message
    J ai acheté le jeu sans trop me rencarder avant. J'ai juste été séduit par la vidéo et les infos qu on a dessus sur Steam aimant les jeux de gestion et le principe de la colonie spatiale.

    Maintenant, en l'état, le jeu est effectivement vide. C'est vraiment une démo technique pour montrer le moteur du jeu et le principe de construction. Je confirme qu'après 10 min, on a strictement rien à faire et il y a pas mal de bugs. J'ai eu 6 ou 7 retours windows hier lors de mon essai.

    Je ne peux que recommander d'attendre moults patchs avant de s'y intéresser pour le moment. Le principe est néanmoins prometteur donc à voir pour la suite.
    Bon ben on attend alors.

  11. #11
    Pas de nouvelles ? On attend tjs ?

  12. #12
    C'est quoi la différence avec Spacebase df-9 ?

  13. #13
    Au bol, c'est pas le même jeu?

  14. #14
    MAJ de l'alpha :



    La dernière voit c'était très très vide quand même, faut voir.
    Citation Envoyé par LaVaBo Voir le message
    Si ta mère ne s'est jamais retrouvée en short devant ces magasins suite à une embrouille avec tes potes d'école primaire, t'as pas eu une vraie enfance.

  15. #15
    Ouaaah l'ambiance à la deadspace

    il à l'air d'être vraiment bien.

  16. #16
    J'ai mis à jour le premier post.

    Merci pour l'info KomaWhite !

    MAIA 0.42 ALPHA Full change log:

    Doors now have lots of new things to say.
    Physics mesh refinement on many objects. (easier to click them).
    Door locking clicking bug fixed.
    Pathfinding flood slowdowns fixed.
    Procedural Haiku generation.
    Seismic station.
    Weather station.
    Megacephalalgia creature.
    Foliage now edible(for some), destroyable. Growth rates tweaked.
    Chickens are less prone to making too many babies.
    Turret has 84% more DAKKA.
    Crash logs are more detailed.
    Fixed odd exterior object placements.
    Intel 4400 support.
    Gui is more responsive and juicy.
    New UI button. "Cycle warnings".
    New UI button. "Call colonists from orbit"
    Colonists no longer plough head first into doors.
    Wear and repair quality values fixed /tweaked.
    A bunch of sound stuff that I don't understand but Nick tells us it's good.
    Toilets
    New PFX.
    A bunch of silly easter eggs.
    All crashes fixed (that we could find).
    Lots of small improvements from feedback whilst showing at Rezzed. (Thanks!)
    Code base checked on 3 different static analysers and hundreds of fixes made.
    Je dis souvent de la merde...

  17. #17
    c'est un jeu que je regarde depuis un moment mais je trouve qu'il est encore trop vide pour l'instant pour l'acheter. Mais c'est du bon boulot ce qui a déjà été fait

  18. #18

  19. #19
    Mise a jour 0.45
    http://steamcommunity.com/games/2522...15381648955325

    Plus personne ne suis ce jeu malgré l abandon de space base df9 ?
    STEAM: ZRIK - WOT -

  20. #20
    J'ai mis à jour le premier post.

    Et je vais ré-installer le jeu pour voir ce que ça donne depuis la dernière fois.


    edit : Bon ben ça n'a pas trop évolué j'ai l'impression...
    Dernière modification par [dT] Moustik ; 06/10/2014 à 20h11.
    Je dis souvent de la merde...

  21. #21
    C'est sûr qu'il faut pas être pressé avec celui-là... je l'avais même oublié en fait. Mais au moins il avance ^^

  22. #22
    Mise à jour 0.49 :

    • "Apply" button added for changing resolutions.
    • Resolution change bug fixed.
    • Texture res change bug fixed.
    • New procedural world code - See much more variation and interesting worlds. Maps of the worlds are now saved as an image with your save files so you can check out the last world and send us potentially broken worlds for debugging.
    • New procedural base code. Bases are now massively varied and will appear in many more interesting layouts with a varied number of rooms.
    • "Black squares" bug fixed on ATI.
    • MRI scanner added in medical room (currently not functional)
    • Game time of day now added into save files.
    • More world details added to saves.
    Dernière modification par O.Boulon ; Aujourd'hui à 13h37

  23. #23
    Allez zou, déterrage de topic.

    Voici les 2 mises à jour que nous avons raté :

    Demolition Update (12/06/2015)

    Here's the Demolition Update in tasty convenient list form:
    • Meteorite research, for big data rewards.
    • Mining Explosives. Clear exterior areas of rock and debris, or use them cause controlled cave ins inside.
    • Regaining materials from object disassembly.
    • Salvageable debris from object destruction.
    • Large stability changes in the codebase. Less crashes and camera resets.
    • Several new items, including the ability to make building materials from minerals, and to create your own ration packs.
    • Geothermal Generators.
    • Changes to world map generation and some cool new procedural base layouts.
    • New furniture in some rooms.
    • Fixes for resolution issues.
    • Pfx changes, for better looking exterior particles and also a performance boost for low end users.
    • Lots of fixed infotips on items, that should make there uses more apparent, and provide more flavour.
    • Loading of game config files is now done better and with more fallbacks for corrupt files.
    • Loading bugs fixed.



    Update: "Use of Weapons" (30/07/2015)

    This update introduces a host of new features including guns, colonist emotions, social interactions, and console commands. There's also been an overhaul of balance and the colonists priorities which will improve game play dramatically.

    Emotions and Sanity
    Colonists now experience emotions. Emotions will develop as they perform tasks, communicate with other colonists, and encounter the environment. You'll notice that colonists exhibit emotional outbursts such as breaking down in tears and cheering. Head over to the Maia wiki[www.maiawiki.com] to see the ways in which you can influence their moods.

    Social
    Colonists now crave social interaction. These interactions may involve hugging, chatting, waving... or worse. Sometimes, anger can build up in the colonists and they may start to show some threatening behaviour towards each other.

    Guns
    Teamwork is essential to the construction of a successful base. Colonists that have strong social bonds will want to protect each other When colonists go for expeditions outside, they will group up. One colonist will do the job that needs to be done whilst the other brings a gun and watches out for danger.

    Colonist Reactions
    We've added new ways in which the colonists can interact with their environment. Firstly, if a creature approaches a colonist outside the base they will play dead to protect themselves. Colonists also flinch and steady themselves if there is an earthquake.

    Console Input
    Using the new in-game console, players can now execute a variety of development commands and cheats. For example, the console may be used to spawn objects, trigger earthquakes and instantly build objects. The Maia wiki[www.maiawiki.com] lists the ways the console can be used.

    Power Alerts
    Power reports are now available through the email system. These reports represent the power supply, usage and need at the time the email was sent.

    Balancing, Bugs & Stability
    An in-depth simulation like Maia needs a lot of balancing to feel right. Since the last update we have iterated on a variety of balance variables. We have adjusted the balance of object maintenance, building priorities, object degradation and the new colonist emotions. In addition, a multitude of bugs have been fixed, and several crashes eliminated. Here is a detailed list:
    • Black squares on ATI/AMD machines have been removed.
    • Mines cause damage to living creatures instead of just destroying them.
    • Vox's no longer delete tiles inside bases.
    • Fixed crash caused by removing object a colonist is working on.
    • Limping bug fixed.
    • Fix for colonists getting stuck doing an action.
    • Crash fix for missing animation.
    • Other animation bugs fixed.
    • Solar Still destruction bug fixed.
    • Pressing Esc no longer locks up opening mail.
    • Fixed bugs in tutorial.
    • UI no longer becomes invisible when pressing Esc.
    • Fixed glitching fire.
    • Death hug fixed.
    • IMP stops collecting Material bug fixed.
    • Lander Animation occurring on external objects bugs fixed.
    • Doors opening/closing sound no longer loops.
    • No longer able to break the IMP robot in the tutorial.
    • No more lockups when IMP robot is asked to dig inaccessible walls. Read the IMPs task list to see what it's up to.
    • Colonists no longer get stuck inside objects.
    • Colonists have stopped going outside without suits to fix geothermal generators.
    • Bum Support and other furniture not longer gets "sympathy burns"
    • Creature AI improved and expanded. Territories are now patrolled and explored.
    • IMP printer issues fixed.
    Je dis souvent de la merde...

  24. #24
    J'ai failli acheter ce jeu lors de sa première mise à disposition "jouable". Il avance vraiment lentement...
    * Jeux1d100 ? Le blog Jeux1d100.net sur les jeux indécents et Linux, et la chaîne YouTube *

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •